English

جهانگیری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی:

مردم ایران هیچ اعتنایی به سخنان ترامپ نکردند

معاون اول رئیس جمهور گفت: پس از سخنرانی اخیر ترامپ درباره ایران و برجام، دشمنان ملت ایران تصور می‌کردند که سخنان رئیس جمهور آمریکا تاثیرات اجرایی و روانی مختلفی بر شاخص های اقتصاد ایران داشته باشد اما در عمل مشاهده کردیم که مردم ایران هیچ اعتنایی به این سخنان نکردند.

مردم ایران هیچ اعتنایی به سخنان ترامپ نکردند

به گزارش خبرگزاری موج، اسحاق جهانگیری با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه در خصوص شرایط موجود اقتصاد ایران گفت: اقتصاد کشور روند خوبی را آغاز کرده و باید این روند استمرار پیدا کند و لازم است که سازمان برنامه و بودجه کشور با حساسیت هرچه بیشتر این موضوع را دنبال کند تا بخش هایی که روند مثبت داشته اند با سرعت بیشتر به مسیر خود ادامه دهند و ضعف های موجود در برخی رشته های صنعتی نیز اصلاح شود.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: باید ارزیابی دقیقی صورت گیرد و بررسی شود که با اجرای برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقامتی تا چه میزان اقتصاد کشور مقاوم شده است.

وی افزود: پس از سخنرانی اخیر ترامپ درباره ایران و برجام، دشمنان ملت ایران تصور می‌کردند که سخنان رئیس جمهور آمریکا تاثیرات اجرایی و روانی مختلفی بر شاخص های اقتصاد ایران داشته باشد اما در عمل مشاهده کردیم که مردم ایران هیچ اعتنایی به این سخنان نکردند و در دنیا نیز روند همکاری ها و تجارت خارجی کشور تحت تاثیر قرار نگرفت که این دستاوردها تا حد زیادی مرهون اتکا به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است و از طرف دیگر نشان می دهد که مردم ایران به توانمندی داخلی و آینده کشور امیدوار هستند.

جهانگیری ادامه داد: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب و اجرای کامل اقتصاد مقاومتی فاصله زیادی وجود دارد و باید با تمرکز بیشتر و تلاش مضاعف این مسیر را ادامه دهیم.

موضوع ریزش شغل از اهمیت فراوانی برخوردار است

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص اجرای برنامه اشتغال فراگیر و از آن جمله طرح تثبیت شغل، بر لزوم صیانت از مشاغل موجود تاکید کرد و افزود: موضوع ریزش شغل از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید در کنار توجه به ایجاد فرصت های شغلی جدید، برنامه ریزی دقیقی برای تثبیت شغل و صیانت از اشتغال موجود کشور داشته باشیم.

وی با یادآوری اقدامات سال گذشته وزارت صنعت،‌معدن و تجارت در جهت اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط که با مشکل مواجه شده بودند و نیز واحدهای تولیدی نیمه کاره با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی، تصریح کرد: لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور این برنامه را همچنان ادامه دهند چراکه نقش تعیین کننده ای در تثبیت شغل و ایجاد فرصت های شغلی جدید دارد.

معاون اول رئیس جمهور طرح روستا-تعاون و اختصاص منابع مالی برای اعطای وام روستایی در جهت اشتغالزایی را طرحی مثبت ارزیابی کرد و از رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی خواست که این موضوع را با جدیت دنبال و برای تحقق و اجرای این طرح برنامه ریزی کنند.

تدوین راهکارهایی برای ساماندهی اشتغال زنان سرپرست خانوار

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص نرخ بیکاری دختران تحصیلکرده و نیاز به اشتغال زنان سرپرست خانوار، بر ضرورت تشکیل جلسه ای برای بررسی این موضوع و تدوین راهکارهایی برای ساماندهی اشتغال زنان سرپرست خانوار تاکید کرد.

در این جلسه که وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، نماینده دفتر امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارشی از شرایط موجود اقتصاد و آخرین وضعیت شاخص های کلان اقتصاد کشور ارائه کرد و به تشریح روند تغییرات فصلی این شاخص ها و مقایسه آن با سال های گذشته پرداخت.

تعیین شناسنامه شغلی برای هر فرد ایرانی

در این نشست همچنین نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای برنامه اشتغال فراگیر و الزامات اجرای این برنامه ارائه کرد و گفت: وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی برنامه های مختلفی را در قالب طرح اشتغال فراگیر در دستور کار دارد که طرح تثبیت شغل و تعیین شناسنامه شغلی برای هر فرد ایرانی از جمله این برنامه ها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه