English

سفیر عراق در ایران:

روادیدهای عراق برای زائرین اربعین یک ماهه است

سفیر عراق در ایران گفت: روادیدهایی که امسال دولت عراق برای راهپیمایان ایرانی در مراسم اربعین صادر کرده است یک ماهه است تا بتوانند با خیال راحت زیارت داشته باشند.

روادیدهای عراق برای زائرین اربعین یک ماهه است

به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، راجح الموسوی در همایش فعالان اربعین حسینی گفت: ما سعی داریم از این مناسبت یک مناسبت جهانی ایجاد کنیم و برای تحقق این امر باید نکاتی که رئیس ستاد اربعین ایران اجرا شود. در حال حاضر منطقه در چالش بزرگی درگیر است و اجرای منظم این مراسم می تواند جواب محکمی باشد برای افرادی که می خواهند منطقه را تهدید کنند.

وی افزود: این مناسبت سبب می شود که بخواهند قبل از تجاوز به کشور ما بارها تفکر کنند لذا باید به شکل راهبردی در اجرای این مراسم توجه شود. همه جهانیان می بینند که ما با پای پیاده و دست خالی به این مراسم می رویم و هدفمان صلح است. برای همین عراق تصمیم گرفت 12 دفتر کنسولگری جدید در ایران باز کند که در روابط کشورها بی نظیر است و این جایگاه ایرانیان را در نزد ما نشان می دهد.

موسوی خاطر نشان کرد: همکاری امسال دو کشور جوابی خوبی برای کسانی است که در مورد روابط ایران و عراق سوال می پرسند. حدود سه میلیون ایرانی برای این مراسم به عراق می آیند و این پیام مهمی به دشمنان ما است که به خودشان اجازه ندهند به مقدسات ما بی حرمتی کنند. ما در شهر کوچک کربلا سالانه ده ها میلیون مهمان را میزبانی می کنیم و همان طور که رهبر معظم ایران گفتند این یک معجزه است.

وی یادآور شد: ما در عراق حاضر هستیم که خانه هایمان را به روی زائرین به خصوص ایرانی ها باز کنیم. دشمنان سعی کردند از طریق جنگ تحمیلی بین دو ملت شقاق ایجاد کنند اما الان می بینید که روابط خوبی بین دو ملت حاکم است. اینکه عراق در کنار ایران است یک تهدید برای کل جهانیان است و دشمنان می دانند ایران چه جایگاهی در نزد ما دارد و برای همین تلاش دارند امت اسلامی را از منبع قدرتش، ایران، دور کنند و برای همین همیشه تهمت تروریسم به ایران می زنند.

سفیر عراق در ایران اظهار داشت: اثبات اتحاد ما یک پیروزی در برابر دشمنان است. ما طوری برنامه ریزی کردیم که در کنار 4 کنسولگری قبل، 12 کنسولگری جدید به ایرانیان خدمات بدهیم.

این مراسم مختص شیعیان نیست. کشور عراق همه امکانات خود را در اختیار این مراسم قرار می دهد که این مناسبت انجام شود.

خواهش دارم که زائران برای دریافت روادید زودتر اقدام کنند تا روزهای آخر فشار وارد نشود و ما حتی روزهای تعطیل نیز کار می کنیم و تاکنون 500 هزار روادید صادر کرده ایم.

به نظر من امام حسین وحدت جهان اسلام را موحب می شود و احساس افتخار می کنم در خدمت شما باشم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه