English

رئیس ستاد اربعین حسینی:

حضور بدون روادید راهپیمایان اربعین حسینی باعث بسته شدن مرز می شود

رئس ستاد اربعین با اشاره به لزوم دریافت روادید توسط راهپیمایان مراسم اربعین گفت: در صورتی که افراد بدون روادید حضور پیدا کنند دولت عراق مرزها را خواهد بست.

حضور بدون روادید راهپیمایان اربعین حسینی باعث بسته شدن مرز می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حسین ذوالفقاری در همایش فعالان مراسم اربعین حسینی گفت: پیامبر اسلام متعلق به همه ادیان است چرا که راه انسانیت را نشان دادند. اربعین هم متعلق به همه است و همه حضور می یابند.

وی افزود: امیدواریم راهپیمایی اربعین نقش بیشتری در انسجام همه ادیان ایجاد کند و هدف ما این است. در چند سال گذشته تجمع راهپیمایان اربعین حسینی از لحاظ کیفیت و کمیت رشد قابل توجهی داشته است. و در این راه نیازمند کار جهادی و مخلصانه است.

معاون امنیتی وزیر کشور خاطرنشان کرد: آنچه در این راستا تاکید شده این است که در این راهپیمایان بدون لوگو و نمادی حضور یابند که بیانگر یکدلی باشد. سال قبل بعد از مراسم اربعین جلساتی برگزار شد و سیاست هایی تبیین گردید.

ذوالفقاری با اشاره به برگزاری اولین همایش دست اندرکاران مراسم اربعین تصریح کرد: انچه اصل است این است که همه بتوانیم بدور از خرافه مروج این مراسم و فرهنگ ایمان و اخلاص باشیم. همچنان که مردم در این ایام متفاوت می شوند دست اندرکاران مراسم هم متفاوت شوند چه از لحاظ اخلاق و حلم و گذشت. تلاش کنیم تفاوت معناداری پیدا کنیم. همچنین باید ارزش ها و سنت های مردم و حکومت عراق در عمل و گفتار رعایت کنیم.

وی ادامه داد: مردم علاقه مند هستند نذورات شان را در نجف و کربلا هدیه کنند ما در حال زمینه سازی برای این کار هستیم. همچنین کاری کنیم که باری از دوش مردم عراق برداشته شود. از جمله این کار کم کردن موکب های ایرانی و کمک به موکب عراقی است. مراقب باشیم بین موکب های کشورها خط کشی نشود.

رئیس ستاد اربعین به تسهیل گری در ترددها اشاره کرد و افزود: در این راه باید برنامه ها مورد توجه قرار گیرد. باید روی کیفیت بیشتر کار کرد. ورود بدون روادید به عراق ممنوع است. نظر قلبی ما این است که همه رایگان به این مراسم بروند اما هر کاری قوانینی دارد. کسانی که بدون روادید حضور پیدا می کنند و موجب اختلال در کار می شوند باید بدانند کارشان از لحاظ شرعی و قانونی اشکال دارد. امسال اگر افراد بدون روادید در مرز حضور پیدا کنند مرز بسته می شود.

وی یادآور شد: سال قبل برای جلوگیری از بروز فاجعه دولت عراق اجازه داد برای ساعاتی افراد بدون روادید به مراسم اربعین حضور پیدا کنند اما در ساعات پایانی دولت عراق مرز را بست. مرز خسروی هم امسال مورد توافق قرار گرفت که بخشی از زائران از این مرز عبور کنند. اصرار بر عبور از مرز مهران قابل توجیه نیست.

ذوالفقاری خطاب به استاداران استان های غربی کشور گفت: با استفاده از رسانه های استانی به مردم اطلاع دهید که مقررات صروری است و لزومی نیست صرفا از مرز مهران عبور کنند.

معاون امنیتی وزیر کشور بیان داشت: ما نذورات مردم در عراق را ساماندهی می کنیم تا بتوانیم در حد توان خدمات بدهیم. و اگر در حد همه زایران نبود آیا باید گفت غذا نرسید؟ بخشی از این خدمات نذورات و بخشی کمک های داوطلبانه است. در همین راستا بحث لغو روادید مطرح است که نیاز به توافق دو کشور دارد.

ذوالفقاری در خصوص بیمه زائران گفت: سال قبل 60 نفر در حادثه تروریستی شهید شدند اما بیمه نبودند و مشکلاتی برای خانواده هایشان به وجود آمد. انتظارات باید مبتنی بر مقدورات باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه