English

محیط زیست و منابع طبیعی برای تک تک مردم اهمیت دارد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: محیط زیست و منابع طبیعی صرفا دغدغه مسوولان نیست و برای تک تک مردم اهمیت دارد.

محیط زیست و منابع طبیعی برای تک تک مردم اهمیت دارد

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا محجوب در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: محیط زیست و منابع طبیعی صرفا دغدغه مسوولان نیست و برای تک تک مردم اهمیت دارد.

وی ادامه داد: محیط زیست و منابع طبیعی به بطن زندگی مردم وارد شده است.

محجوب افزود: برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست باید واقعیت‌ها را در نظر بگیریم و به داشته‌های خود متکی باشیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  در ادامه با گلایه از عدم اجرای مناسب طرح آمایش سرزمین تصریح کرد: در طول سه برنامه شاهد اقداماتی برای اجرای این طرح بودم ولی واقعیت این است قدم جدی ای برای آن برداشته نشده است.

محجوب تاکید کرد: برای انجام کار تشکیلاتی و کلان به تعامل دولت و مجلس نیاز است و برای پیشبرد طرح‌ها نیاز به ایجاد فرهنگ عمومی داریم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: متاسفانه فرهنگ عمومی برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست هنوز آن طور که باید و شاید در میان مردم جا نیفتاده است.

وی با اشاره به آمادگی مجلس برای قانون گذاری در این بخش‌ها گفت: باید پیچ و مهره قانون‌گذاری در این حوزه ها را به خوبی بشناسیم و لایحه و طرح های مناسب به مجلس ارائه شود.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت های دقیق برای حفاظت از منابع طبیعی افزود: باید در بخش نظارت بر منابع طبیعی و محیط زیست با جدیت بیشتری ورود کنیم.

محجوب در پایان بر لزوم تخصیص اعتبار مناسب برای تحقیق در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد و گفت: باید در این بخش هزینه شود چون بدون تحقیق و پژوهش هیچ طرح و هدفی به درستی محقق نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه