English

رئیس‌جمهور گفت:

همه باید در مسیر مبارزه با تروریسم، یکپارچه و در کنار هم باشیم

رئیس‌جمهور گفت: امروز عده‌ای داعیه‌دار مبارزه با تروریسم هستند ‌اما در عمل به گونه دیگری برخورد می‌کنند و این در حالی است که همه باید در مسیر مبارزه با تروریسم، یکپارچه و در کنار هم باشیم.

همه باید در مسیر مبارزه با تروریسم، یکپارچه و در کنار هم باشیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری،‌ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز شنبه هنگام دریافت استوار نامه «سواتوپلک چومبا» سفیر جدید جمهوری چک با اشاره به اینکه پس از برجام شرایط بهتری برای گسترش روابط و همکاری‌های کشورهای اروپایی با ایران فراهم شده است، گفت: معتقدیم توافق هسته‌ای و برجام به توسعه صلح پایدار و امنیت و ثبات در منطقه و جهان کمک می‌کند.

همه طرف ها باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند

وی با بیان اینکه همه طرفها باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند، گفت: تا زمانی که طرف‌های مقابل ایران نسبت به برجام پایبند و متعهد باشند، ما نیز پایبند به آن خواهیم بود.

رئیس‌جمهور رفع تحریم‌ها و بوجود آمدن فضای همکاری، تجاری و اقتصادی، میان ایران و اتحادیه اروپا را از آثار مثبت برجام برشمرد و گفت: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در ایران و چک در راستای توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌های فی مابین در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

تسهیل در روابط بانکی در توسعه مناسبات ایران و چک حائز اهمیت است

روحانی تسهیل در روابط بانکی را در توسعه مناسبات ایران و چک حائز اهمیت برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط تجاری و اقتصادی خود با جمهوری چک را بیش از پیش گسترش دهد.

هیچ مانعی در مسیر توسعه همکاری‌ها و روابط همه جانبه تهران – پراگ وجود ندارد

وی روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک را مثبت و رو به توسعه دانست و تاکید کرد: هیچ مانعی در مسیر توسعه همکاری‌ها و روابط همه جانبه تهران – پراگ وجود ندارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت همکاری بیشتر کشورهای جهان برای حل و فصل مشکلات و معضلات بین‌المللی از جمله همکاری مشترک برای مبارزه با تروریسم، خاطرنشان کرد: امروز عده‌ای داعیه‌دار مبارزه با تروریسم هستند ‌اما در عمل به گونه دیگری برخورد می‌کنند و این در حالی است که همه باید در مسیر مبارزه با تروریسم، یکپارچه و در کنار هم باشیم.

«سواتوپلک چومبا» سفیر جدید جمهوری چک نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان با اشاره به پویایی و توسعه روابط و همکاری‌های ایران و چک در سال‌های اخیر، گفت: امروز تجار و فعالان اقتصادی دو کشور مناسبات خوبی با هم داشته و در راستای توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی و تجاری برنامه‌ریزی‌های خوبی با هم دارند.

سفیر جدید جمهوری چک با تأکید بر اینکه این کشور برای توسعه روابط و همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای قایل است، خواستار گسترش مناسبات همه جانبه تهران – پراگ شد.

چومبا اظهار داشت: امروز بر همگان روشن است که راه‌حل مشکلات تنها از طریق مذاکره و احترام متقابل قابل دسترس خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی