English

معاون رییس‌جمهور:

ایران در مراحل اولیه صنعت گردشگری است

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه وضعیت بودجه کشور اصلا خوب نیست، گفت: دولت به نقطه‌ای رسیده که حتما باید اقتصاد را مردمی کند.

ایران در مراحل اولیه صنعت گردشگری است

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌اصغر مونسان در نشستی با فعالان گردشگری استان فارس که در شهر شیراز برگزار شد، گفت: به دنبال تمرکز بر موضوعاتی است که فکر می‌کند عملکردها را بهتر خواهد کرد.

او که معتقد است هنوز به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری و البته صنعت گردشگری نگاه ویژه‌ای نمی‌شود، ایران را در مراحل اولیه این صنعت دانست و افزود: اعداد و ارقام ما در این حوزه بسیار پایین است و درآمدهای زیادی برای کشور تولید نمی‌کند. باید تلاش کنیم تا در تولید ناخالص کشور نقش ایفا کنیم.

معاون رییس جمهور از تلاش برای تدوین قانون جامع حمایت از گردشگری خبر داد و ارائه پیشنهادهایی از سوی فعالان گردشگری در این زمینه خواستار شد.

مونسان که بعد از شنیدن سخنان فعالان گردشگری فارس سخن گفت، اظهار کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری‌ها حتما بازنگری‌های لازم انجام می‌شود، اما استعلام‌ها از اختیار این سازمان خارج و موضوع فرا دستگاهی است، اما من حتما موضوع را پیگری می‌کنم.

او با بیان این‌که در زمینه پرداخت تسهیلات، خوشبختانه تاکنون طبق گزارش‌های معاونت سرمایه‌گذاری این سازمان، کمبودی نداشته‌ایم و تسهیلات ارائه می‌شود، گفت: در زمینه ساخت ساختمان برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری هم در حال پیگری هستیم.

مونسان تغییر تعطیلات آخر هفته را طرحی به ظاهر ساده اما در واقع پیچیده دانست و ادامه داد: بحث‌هایی مطرح شده که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از زیر نظر کمیسیون فرهنگی مجلس خارج شود و به کمیسیون اقتصادی منتقل شود.

در این جلسه، نمایندگانی از جامعه هتل‌داران، راهنمایان گردشگری، سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری استان فارس به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه