English

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در واکنش به گزارش نوبخت در مجلس

تکمیل ۷۱ هزار طرح نیمه تمام عمرانی کشور ۱۵ سال طول می کشد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در حال حاضر 71 هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که با این شیوه واگذاری 15 سال برای تکمیل فقط این تعداد طرح لازم است.

تکمیل 71 هزار طرح نیمه تمام عمرانی کشور 15 سال طول می کشد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، جهانبخش محبی‌نیا در نشست علنی امروز (یکشنبه، 16 مهرماه) مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش محمدباقر نوبخت درباره عملکرد دولت در واگذاری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی به مردم گفت: در حال حاضر برای مدیریت برنامه ششم 770 هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های مختلف نیاز است که بخشی از آن مربوط به پروژه‌های نیمه تمام عمرانی می‌شود.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان مثال برای اتمام طرح های نیمه تمام حوزه راه و شهرسازی نیاز به 20 هزار میلیارد تومان اعتبار است این در حالی است که نیازهای اساسی در حوزه آموزش و پرورش، دفاع، بهداشت و درمان، کمیته امداد، بهزیستی و ... وجود دارد لذا باید تصمیم اورژانسی از سوی مسئولان اتخاذ شود.

وی با اشاره به گلایه رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش اعتبارات هزینه‌های جاری گفت: نمایندگان واقعیت‌ها را به دولت اعلام می‌کنند از این رو مسئولان دولت باید با ترکیب واقعیاتی که از سوی نمایندگان بیان می‌شود راهکار عملیاتی برای رفع مشکلات در نظر بگیرند.

محبی‌نیا با اشاره به اینکه 71 هزار طرح نیمه تمام ملی و استانی وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 4 هزار پروژه نیمه تمام از تعداد مذکور واگذار شده که اگر میانگین این واگذاری‌ها در هر سال را در نظر بگیریم متعاقبا 15 سال برای تکمیل آنها زمان نیاز است البته باید در نظر داشت که شرایط در این 15 سال مناسب باشد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: اگر قرار باشد این روند ادامه یابد بخشی از طرح‌های کنونی نیز به دلایل مختلف به طرح‌های نیمه تمام تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 67 درصد واگذاری‌های صورت گرفته طرح‌های در حال اتمام بوده است، افزود: اگر واگذاری‌ها به این شکل بوده باشد حتما سایر پروژه‌های نیمه تمام به زخم کهنه‌ای تبدیل می‌شود که از دولتی به دولت بعد انتقال می‌یابد.

محبی نیا با اشاره به آسیب شناسی انجام شده در کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: بر این اساس باید اذعان کرد دولت نسبت به واگذاری پروژه‌ها چسبندگی دارد به عبارتی طرح‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، گردشگری، آموزشی و ... به شرکت‌های وابسته به دولت، واحدهای اداری، تعاونی‌های وابسته واگذار می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه باید مردم را صاحب انقلاب بدانیم، خاطر نشان کرد: آیین‌نامه مربوط به بند (الف) تبصره 19 که به طرح‌های نیمه تمام اختصاص دارد با تأخیر از سوی دولت ابلاغ شد که اگر این مهم زودتر انجام شده بود سرعت اتمام طرح‌های نیمه تمام بیش از شرایط کنونی بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه