English

سفیر ایران در لندن:

آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون ۸ بار پایبندی ایران به توافقات را اعلام کرده است

سفیر ایران در لندن گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون 8 بار پایبندی ایران به توافقات را اعلام کرده است

آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون 8 بار پایبندی ایران به توافقات را اعلام کرده است

به گزارش خبرگزاری موج، حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن و از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده به این شرح است: این روزها بسیاری از کشورها و رهبران سیاسی جهان در انتظار تصمیم دولت آمریکا برای اعلام سیاست نهایی خود در برابر برجام هستند.

مذاکرات پشت صحنه زیادی هم در جریان است تا بر تصمیم ترامپ تاثیر بگذارند و بر همین اساس فرمول‌ها و روش‌های متعددی برای اتخاذ سیاست اعلامی جدید آمریکا در مرحله بررسی قرار دارند. اما در مجموع فارغ از حرفها و لفاظی‌هایی که دولت می تواند در این بیانیه سیاسی خود بگنجاند، اعلام عدم تایید پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام، در شرایطی که هشت بار آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به برجام را اعلام کرده است، نقض صریح حقوق بین الملل و نقض صریح میثاق و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

آمریکا می‌تواند در چارچوب قواعد سیاست بین الملل سیاست‌های خود نسبت به ایران را اعلام کند، اما در بحث اعلام پایبندی به تعهدات هسته‌ای، ناچار است به نظام تعریف شده امنیت دسته جمعی و نقش منحصر بفردی که برای آژانس تعریف شده است، پایبند باشد.

بر اساس مفاد برجام و اصول حقوق بین الملل، تنها نهادی که می تواند پایبندی ایران به اجرای تعهدات هسته ای خود در برجام را تایید کند، آژانس بین المللی انرژی اتمی است و لاغیر.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه