English

فراکسیون زنان مجلس:

برنامه‌ریزی عملیاتی برای معکوس کردن روند مهاجرت روستاییان به شهر ضروری است

فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پیامی با تبریک روز روستا، برنامه‌ریزی عملیاتی برای معکوس کردن روند مهاجرت روستاییان به شهر را ضروری دانست.

برنامه‌ریزی عملیاتی برای معکوس کردن روند مهاجرت روستاییان به شهر ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج، در بخشی از پیام فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز روستا، آمده است: در سال‌های اخیر موضوع مهاجرت‌های روستا به شهرها روز به روز در حال افزایش است و جذابیت‎های محیط شهری برای کار، اشتغال، درمان بیشتر، دست یبابی به علم و دانش، امکانات سلامت و درمان و... سبب شده، این فرآیند یک طرفه هجرت بیشتر شود.
این فراکسیون یادآور شد: با توجه به ضعف مالی موجود در جامعه روستایی و عشایر، سکنی‌گزینی در حاشیه شهرها را بر می‌گزینند، نظام شهری کشور بر مبنای جوامع روستایی و عشایر بوده است و آنها پایه‌ها و ریشه‌های اصلی زندگی اجتماعی هستند.
فراکسیون زنان مجلس در این پیام خاطرنشان کرد: روستاهای ایران نعمت و گنج‌های پنهان این مرز و بوم به شمار می‌روند و نه تنها جامعه تولیدگر در بخش کشاورزی، صنایع دستی، دامداری و... هستند بلکه در موضوع پاسداری و حفاظت از مرزهای کشور و فرهنگ اعتقادی و ایمانی این مرز و بوم جایگاهی بس شایسته و ستودنی دارند. غیورمردانی که در روزهای دفاع مقدس خوش درخشیدند و امام خمینی(ره) آن‌ها را به‌عنوان پشتوانه‌های این کشور برشمردند.
در این پیام فراکسیون زنان یادآور شد: اما رویکرد توسعه شهری سبب ساز آن شده که امروز مشکلات و معضلات بسیاری را در این اجتماعات ملاحظه کنیم به نحوی که آنها نیز در جستجوی زندگی بهتر به شهرها حرکت کرده و نه تنها معضلات خویش را ریشه‌دارتر می‌کنند بلکه تداوم حاشیه‌نشینی شهری را به‌عنوان یک معضل شهری نیز ناخواسته دامن زده اند.
در این پیام تصریح شد: روستاییان و عشایر آگاهند که محیط روستا به لحاظ فرهنگی و مهربانی‌ها، ارتباط‌ها، پیوندهای اجتماعی و به لحاظ شرایط زیست محیطی، آب و هوا، جایگاهی بسا بالاتر و برتر از فضای ابهام‌آلود شهر دارد که در تلاشیم که با برنامه‌ریزی مناسب و عملیاتی و توجه به ابعاد مختلف احیای حیات روستایی، تداوم بخش حضور روستائیان و عشایر در زیست بوم خویش باشیم و خوشبین به آن هستیم که روند مهاجرت معکوس نیز از قِبل این برنامه ریزی ها به نتیجه منتج شود.
15 مهر از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و با هدف ارج نهادن به روستا و فرهنگ روستایی، به نام روز روستا، نام‌گذاری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه