English

معاون اول رئیس جمهور در پیامی درگذشت جلال طالبانی را تسلیت گفت

معاون اول رئیس جمهور با صدور پیامی، جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق را شخصیتی ملی و مورد احترام در صحنه سیاسی این کشور توصیف کرد و درگذشت وی را به دولت و ملت عراق تسلیت گفت.

معاون اول رئیس جمهور در پیامی درگذشت جلال طالبانی را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری موج، معاون اول رئیس جمهور با صدور پیامی، جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق را شخصیتی ملی و مورد احترام در صحنه سیاسی این کشور توصیف کرد و درگذشت وی را به دولت و ملت عراق تسلیت گفت.

متن پیام اسحاق جهانگیری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت تأسف برانگیز مبارز و سیاستمدار نام آشنا جناب آقای جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق را به دولت و ملت آن کشور به ویژه خانواده محترم و علاقمندان ایشان تسلیت می گویم.

نقش تأثیرگذار و کم نظیر مرحوم آقای طالبانی در حفظ و گسترش یکپارچگی اجتماعی و سرزمینی عراق در همه تحولات گسترده و پیچیده نیم قرن اخیر این کشور به خصوص در دوران سخت مبارزه با رژیم دیکتاتوری صدام و نیز در دوران استقرار نظام مردمی و جمهوری عراق در جایگاه نخستین رئیس جمهور این کشور بر کسی پوشیده نیست. مشی تعاملی و ارتباط خوب و صمیمانه آن مرحوم با گروه ها، جریان ها، اقوام و طوایف مختلف عراق از وی شخصیتی ملی و مورد احترام در صحنه سیاسی این کشور ساخته بود که جای خالی ایشان بیش از پیش احساس می شود.

تلاش‌های ارزشمند مرحوم آقای جلال طالبانی در مسیر توسعه روابط و مناسبات میان دو کشور برادر ایران و عراق در خاطره ملت ایران ماندگار خواهد ماند و امیدواریم کماکان شاهد استمرار روند رو به گسترش روابط دوجانبه ایران و عراق باشیم.

از خداوند بزرگ برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و برای خانواده، بستگان و دوستداران ایشان صبر و اجر مسئلت دارم.

اسحاق جهانگیری
معاون اول رئیس جمهور

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه