English

آقای رئیس جمهور قدرت مردم تا کجا نافذ است؟

یک عضو فراکسیون امید مجلس ضمن انتقاد از انتخاب وزرا توسط رئیس‌جمهور گفت: قدرت رای مردم تا کجا نافذ است؟ آیا فقط تا درب پاستور است؟ با انتخاب‌هایی که رئیس‌جمهور انجام داد و البته در صحبت‌های خود با ظرافت العاقل و فی الاشاره بیان کرد نتوانست کابینه صد درصدی را به صحنه بیاورد و این یعنی آسیب به جمهوریت نظام.

آقای رئیس جمهور قدرت مردم تا کجا نافذ است؟

به گزارش خبرگزاری موج،  یک عضو فراکسیون امید مجلس ضمن انتقاد از انتخاب وزرا توسط رئیس‌جمهور گفت: قدرت رای مردم تا کجا نافذ است، آیا فقط تا درب پاستور؟

بهروز بنیادی طی نطق میاندستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس گفت: جناب آقای روحانی با تشکیل کابینه دوازدهم، فرصت مناسبی است تا عدم هماهنگی در انتخاب وزرا را آسیب شناسی کنیم، پرسش این است چرا با اینکه شعارهای مورد تایید مردم در دوره انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر تغییرات اساسی در کابینه بود، این مهم عملیاتی نشد؟

وی افزود: در نهایت این سوال پیش می آید که قدرت رای مردم تا کجا نافذ است؟ آیا فقط تا درب پاستور است؟ با انتخاب‌هایی که رئیس‌جمهور انجام داد و البته در صحبت‌های خود با ظرافت العاقل و فی الاشاره بیان کرد نتوانست کابینه صد در صدی را به صحنه بیاورد و این یعنی آسیب به جمهوریت نظام. اگرچه افراد در تریبون‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی اقتدارگرا به دنبال کمرنگ کردن اثر رای مردم هستند و برخورد استبدادی با رای مردم را بیشتر می پسندند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس تصریح کرد: جمهوریت یعنی اینکه براساس موازین انتخابات آزاد، منصفانه و با مشارکت همه گروه‌ها و افکار حاکم در بین مردم زمینه چرخش قدرت در تمامی ارکان کشور فراهم گردد. اما با وجود این برخی افراد و نهادها سبب شده‌اند که هنوز فاصله زیادی با نتیجه واقعی مدنظر مردم داشته باشیم.

این نماینده اصلاح طلب مجلس همچنین بیان کرد: ما وظیفه داریم اقتدارگرایی فردی و گروهی را در حوزه سیاست در کشور پایان دهیم و رئیس‌جمهور مردمی باید با فراغ بال در مدیریت کشور و تحت نظارت مجلس امور را به پیش ببرد اما در عمل شاهد فشارهای مختلف بر رای مردم هستیم که از جمله موارد حاصل آن به حاشیه رانده شدن روسای جمهور قبلی ما است.

بنیادی ادامه داد: اینک این سوال پیش می آید که چرا قدرت و ارزش رای مردم به چنین سرنوشتی دچار شده است. سرنوشتی که حاصل آن اعتراض معلمان، بازنشستگان نظامی و غیرنظامی، کارگران، نیروهای قراردادی و کشاورزان است، تردید نداریم که اعتراض قشر شریف کشاورز و کارگر یعنی غم نان، یعنی کاهش توان اقتصادی خانواده. همه باید مواظب باشیم که خدایی نکرده به بلوای نان در دوره قاجار دچار نشویم.

وی همچنین بیان کرد: باید جستجو کنیم که این اعتراض ها چرا به وجود آمده‌اند؟ آیا هنوز هم عوامل خارجی دخیل و مقصر هستند یا متهم اصلی سوء مدیریت در کشور است. باید بپذیریم تا زمانی که مدیران از بین خانواده‌های الیگارشی، انتخاب شوند و با پرتاب منجنیقی روی پست‌ها قرار گیرند مردم ما نباید انتظار بیشتری از عملکرد چنین دولتهایی داشته باشند. آیا عقلای ایران محدود به همین چندنفر هستند؟

نماینده مردم کاشمر در مجلس در ادامه اظهار کرد: جوانگرایی، استفاده از ظرفیت‌های زنان و اقلیت‌ها شاید دست آویزی برای کسب رای مطرح شد اما در عمل شاهد هستیم که البته آقازاده هایی در این روزها ناشایسته سالارانه بر مسند قرار گرفته‌اند به نحوی که تا سال‌های سال ملت نتوانند خود را از دست کانون‌های قدرت نجات دهند.

بنیادی تصریح کرد: بی تردید این کار نوعی ریشخند به رای مردم است. اگر شایسته سالاری محقق نشود سهم جوانان و زنان ما در توزیع قدرت که حق آنها است، داده نمی شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: امروز با گسترش وسایل ارتباط جمعی دسترسی مردم به  اخبار و اطلاعات در زمینه فسادهای مالی، اخلاقی، پرونده سازی ها، سوء رفتار با زندانیان سیاسی و غیرسیاسی و ... به سهولت امکانپذیر است. با این حال قضاوت چگونه خواهد بود؟ امید ملت در برقراری عدالت به قوه‌قضائیه است اما با اعتراف دادستان و سخنگوی قوه‌قضائیه این دستگاه خود نیز در معرض آسیب موش‌های کور بوده است.

وی در پایان اظهار کرد: براساس اصول قانون اساسی باید کشوری عدالت محور با سرمایه اجتماعی بالا داشته باشیم. اینگونه مدیریت که با اهداف انقلاب زاویه یافته و ما شاهد فقر و مهاجرت صاحبان اندیشه و افول اخلاق هستیم، می طلبد که همه ارکان حاکمیت شفاف سازی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه