English

دولت چه برنامه ای برای رونق تولید و اشتغال انجام داده است؟

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در سالی که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، دولت چه برنامه جامعی را برای این امر و رونق کسب‌وکار انجام داده است.

دولت چه برنامه ای برای رونق تولید و اشتغال انجام داده است؟

به گزارش خبرگزاری موج، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در سالی که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، دولت چه برنامه جامعی را برای این امر و رونق کسب‌وکار انجام داده است.

محمدرضا ملکشاهی در نطق میان‌دستور امروز (چهارشنبه) خود در جلسه علنی مجلس اظهار داشت: در این زمان که دشمنی استکبار با نظام و انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی شده، اعلام مواضع ضد ایرانی مقامات آمریکایی و وضع تحریمات جدید قطعاتی از پازل توطئه شوم علیه ایران است که در آینده نیز  جلوه‌های دیگری از آن را خواهیم دید.

وی افزود: حقیقت این است که توطئه ها و چالش‌های فراروی نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها کاهش نیافته بلکه بیشتر و پیچیده‌تر هم شده است که راه حل اصلی تبعیت از فرامین رهبری و تقویت روحیه انقلابی است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: متاسفانه باید اذعان کنیم پس از 4 دهه از انقلاب اسلامی و با وجود خدمات ارزنده نظام در زمینه تحقق عدالت اجتماعی نه تنها نتوانستیم به آرمان‌های انقلاب جامه عمل بپوشانیم بلکه دورتر هم شده‌ایم.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس با اشاره به تاکیدات رهبری بر مقوله اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی، کار و تولید باید در اولویت نظام اسلامی باشد اما امروزه کجا قرار دارد. ما در مجلس باید از دولت سوال کنیم در سالی که با نام و شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، چه برنامه جامعی برای تولید و ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار ایجاد شده است.

وی ادامه داد: انتظار می رفت دولت با روحیه جهادی نهضتی برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری به پا کند اما اقدامات دولت نه تنها جهادی نبوده بلکه رخوت و روزمرگی در آن موج می زند.

ملکشاهی همچنین بیان کرد: امروز برخی مدیران ناکارآمد مانعی بر سر راه رونق اقتصادی و صنعت کشور هستند، واقعیت این است طبقات ضعیف با مشکلات فراوانی دست وپنجه نرم می کنند. نظام بانکی رباخوار مشکلاتی را ایجاد کرده. موسسات مالی هم عرصه را به مردم تنگ کرده‌اند. فرهنگیان به تلخی زندگی می گذرانند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس در ادامه اظهار داشت: تاسف‌بارتر این است که برخی با استفاده از رانت به درجات بالای مالی و موقعیت رسیده‌اند و همچنین جای بسی تاسف است که اندک صنعت موجود در استان لرستان یا تعطیل شده یا در معرض تعطیلی قرار دارد. سیل جوانان بیکار هم در حال جاری شدن به سمت استان‌های برخوردار است.

وی در پایان خطاب به نمایندگان گفت: وظیفه ما غرق شدن در انبوه بندها و تبصره‌ها در طرح‌ها و لوایح نیست وگرنه مجالس قبلی مصوبات و تبصره های بیشتری داشته‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه