English

رحمانی فضلی:

کمیته مشترک بین وزارت کشور و مرکز آمار ایران تشکیل می شود

وزیر کشور با پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک وزارت کشور و مرکز آمار ایران به منظور تهیه آمارهای دقیق مورد نظر استان ها، شهرستان ها و... موافقت کرد.

کمیته مشترک بین وزارت کشور و مرکز آمار ایران تشکیل می شود

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست بررسی راهکارهای رونق تولید، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری با با بیان اینکه بنا بر این است که در استانها، برنامه های بالادستی ابلاغ و اجرا شود، گفت: ما در هر حوزه شاخص هایی را به استانداری‌ها اعلام می کنیم و استانداران طبق این شاخص‌های فرهنگی، اقتصادی و... برای استان برنامه‌ریزی می کنند.

وی افزود: اگر به دنبال تحلیل و برنامه‌ریزی درست هستیم، پیش زمینه‌اش داشتن آمار صحیح است و اگر آن را نداشته باشیم حتماً نخواهیم توانست به اهداف برنامه‌هایمان برسیم.

رحمانی فضلی اظهار داشت: باید زبان اعداد و ارقام را بیاموزیم تا بتوانیم با آنها سخن بگوییم تا بدانیم که کجاها به چه دلایل موفق بودیم و به چه دلایل نبودیم تا بتوانیم درست سرمایه‌گذاری کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: ما باید در حوزه اقتصاد مقاومتی بیشتر فعالیت کنیم و آن را مدنظر قرار دهیم.

وزیر کشور اظهارداشت: با توجه به سیاست دولت و آقای دکتر روحانی بنا شده به استان ها ضمن ابلاغ برنامه ها و استاد بالادستی برای اجرا نیز شاخص هایی تخصصی برای بخش های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... مشخص، تدوین و ابلاغ کنیم تا بدین وسیله عملکرد استان ها مورد ارزیابی قرار بگیرد که اینکار انجام خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم وجود آمار دقیق در همه بخش ها گفت: تحلیل و برنامه ریزی دقیق مستلزم داشتن آمارهای صحیح است.

وزیر کشور با اشاره به اقدامات چشم گیر در حوزه اقتصاد مقاومتی در برخی استان های کشور تصریح کرد: باید بر اساس ارائه آمارهای دقیق موانع و مشکلات و کمبودها در هر بخشی به طور دقیق شناسایی شود و مبتنی بر آن برنامه ریزی انجام شود.

وزیر کشور با پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک وزارت کشور و مرکز آمار ایران به منظور تهیه آمارهای دقیق مورد نظر استان ها، شهرستان ها و... موافقت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه