English

گزارش عملکرد کمیسیون بودجه حداکثر تا پایان شهریور ماه تهیه و چاپ شود

حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: گزارش عملکرد بودجه باید حداکثر تا پایان شهریور ماه جهت اطلاع نمایندگان تهیه و چاپ شود. اتفاقی که تاکنون رخ نداده و سال گذشته نیز برای آن اقدامی انجام نشد.

گزارش عملکرد کمیسیون بودجه حداکثر تا پایان شهریور ماه تهیه و چاپ شود

به گزارش خبرگزاری موج، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از ارائه نشدن گزارش عملکرد بودجه از سوی این کمیسیون در مهلت قانونی آن یعنی تا پایان شهریورماه انتقاد کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس در تذکری با استناد به بند ۲ ماده ۵ آیین‌نامه داخلی مجلس درباره رسیدگی به عملکرد بودجه سالیانه مجلس، گفت: بر اساس این ماده گزارش عملکرد بودجه باید حداکثر تا پایان شهریور ماه جهت اطلاع نمایندگان تهیه و چاپ شود. اتفاقی که تاکنون رخ نداده و سال گذشته نیز برای آن اقدامی انجام نشد.

وی با انتقاد از ارائه نشدن گزارش بودجه از سوی کمیسیون برنامه در موعد مقرر به نمایندگان، گفت: نمایندگان باید بدانند بودجه در کجا و به چه میزانی مصرف شده است. طبیعتا ما به عنوان قانونگذار باید خودمان موارد قانونی را رعایت کنیم تا بقیه نیز خود را ملزم به آن بدانند.

نماینده شاهین شهر در مجلس در تذکر دیگری از تاخیر دو ماهه در پرداخت پول گندم به کشاورزان انتقاد کرد و گفت: باید سود این پول تاخیر را دولت بپردازد. اکنون چند ماه از تحویل گندم می‌گذرد اما هنوز دولت پول کامل گندم کشاورزان را نداده است. زمان برای فصل کشت می‌گذرد اگر دولت در موعد مقرر پول را نپردازد کشاورزان با مشکل مواجه می‌شوند و نمی‌توانند کشت کنند.

علی مطهری در پاسخ به این تذکر، گفت: تذکر شما درباره ارائه گزارش عملکرد بودجه از سوی کمیسیون برنامه وارد است. ما هم آن را در هیات رییسه مطرح خواهیم کرد.

وی درباره تذکر مربوط به تاخیر در پرداخت پول گندم‌کاران، گفت: چند روز پیش مسئولان مطرح کردند که بخش اعظم پول گندم پرداخت شده و بخش دیگری در حال پرداخت است این یعنی کار رو به پیشرفت است، البته اگر تاخیر دو ماهه نیز وجود داشته باید طبق قانون سود آن پرداخت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه