English

برجام تعهد بین المللی به نفع ایران، اتحادیه اروپا و صلح جهانی است

رئیس مجلس سنای ایرلند تاکید کرد که دولت‌های اروپایی معتقدند برجام تعهد بین‌المللی به نفع ایران، اتحادیه اروپا و صلح جهانی است لذا از تمامی ظرفیت‌های سیاسی و دیپلماتیک خود برای ادامه برجام استفاده می‌کند.

برجام تعهد بین المللی به نفع ایران، اتحادیه اروپا و صلح جهانی است

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس مجلس سنای ایرلند تاکید کرد که دولت‌های اروپایی معتقدند برجام تعهد بین‌المللی به نفع ایران، اتحادیه اروپا و صلح جهانی است لذا از تمامی ظرفیت‌های سیاسی و دیپلماتیک خود برای ادامه برجام استفاده می‌کند.

دنیس اولونوان در نشست خبری بعد از دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی ایران، گفت: از جانب خودم و هیات ایرلند خرسندی خودمان را برای سفر به ایران اعلام می‌کنم. این اولین گام در ارتقای روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با کشور بزرگ ایران است.

رییس مجلس سنای ایرلند گفت: ایرلند به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا معتقد است تعهدات طرفین در برجام باید ادامه پیدا کند و این معاهده بین‌المللی به این صورت باقی بماند.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپای متحد می‌تواند باعث ثبات شود، گفت: از شما و رییس‌جمهور ایران به دلیل مقابله با تروریسم قدردانی می‌کنم، چون تروریسم مرز نمی‌شناسد. نمونه آن حمله‌های تروریستی به لندن، پاریس و دیگر کشورهای اروپایی است لذا ما برای مبارزه با تروریسم خواهان همکاری با ایران هستیم.

اولونوان، تقویت مناسبات ایران و ایرلند به ویژه در حوزه صادرات محصولات کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: ما علاقه‌مندیم رایزنی‌های مختلف به ویژه در حوزه تجارت با ایران داشته باشیم. در همین راستا هیات اقتصادی ماه آینده به ایران خواهد آمد. این اولین گام مثبت بین ایران و ایرلند در مناسبات اقتصادی تلقی می‌شود.

رییس مجلس سنای ایرلند با اشاره به طرح موضوع اولویت‌های برنامه ششم در جلسه مشترکش با رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: ما از شنیدن اولویت‌های برنامه ششم ایران به ویژه در حوزه محیط زیست و راه‌های مقابله با کمبود آب بسیار خرسندیم. اگر امکانی مهیا بود آب باران را به ایران صادر می‌کردیم چون در ایرلند در فصولی با افزایش آب باران مواجه هستیم.

وی در پایان در پاسخ به سوالی درباره نقش اتحادیه اروپا در پایبندی به برجام، گفت: دولت‌های اروپایی معتقدند برجام یک تعهد بین‌المللی مثبت به نفع ایران، اتحادیه اروپا و صلح جهانی است، پس از تمامی ظرفیت‌های سیاسی و دیپلماتیک خود برای ادامه برجام استفاده می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه