English

علی لاریجانی

مرکز پژوهش های مجلس باید گزارش هایی از اجرای قوانین در وزارت خانه ها ارائه دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جهت تسهیل در امر نظارت مجلس بر اجرای قوانین مرکز پژوهش ها گزارش عملکرد وزارتخانه ها در اجرای قوانین را تهیه کرده است.

مرکز پژوهش های مجلس باید گزارش هایی از اجرای قوانین در وزارت خانه ها ارائه دهد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، محمد جواد ابطحی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 4 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار داشت: قوانین زیادی در مجلس وضع شده ولی به علت عدم نظارت اجرایی نمی شود که با این شیوه تورم قانون ایجاد می شود و نتیجه مثبتی را به دنبال نخواهد داشت.

 علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده خمینی شهر بیان کرد: جهت نظارت بر کارهایی که مجلس به دستگاه های اجرایی تکلیف کرده که اجرا شود، معاونت نظارت کار خوبی را انجام داده و تمام احکام، آئین نامه ها و دستورالعمل ها که باید دولت و وزارتخانه ها در اجرای قانون برنامه، بودجه و قوانین دائمی رعایت کنند را با توجه به عنوان و کمیسیون مربوطه تدوین کرده است.

وی افزود: روز گذشته نیز در جلسه هیات رئیسه مجلس با رؤسای کمیسیون های تخصصی این موارد در اختیار آن ها قرار داده شد و از این پس کمیسیون ها باید این نظارت ها را انجام دهند تا دولت به موقع آئین نامه ها و دستورالعمل ها را تدوین کند یا احکامی که نوشته شده را پیگیری کنیم که حتما این روش امر نظارت را تسهیل می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به مرکز پژوهش ها گفته شده که گزارش هایی را از وضعیت اجرای قوانین در وزارتخانه ها ارائه کنند که 8 مورد آن تهیه شده و به کمیسیون ها ارائه شده است و کمیسیون های مجلس براین اساس می توانند طبق ماده 236 گزارش تخلفات را ارائه کنند یا اینکه گزارشی را مطابق ماده 49 تهیه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه