English

مولاوردی:

پیشنهاد توقف طرح جمع آوری کودکان خیابانی را خواهم داد

دستیار ویژه وئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به اهمیت بحث بررسی ریشه ها و علل وجود کودکان کار گفت: پیشنهاد طرح توقف جمع آوری کودکان را خواهم داد.

پیشنهاد توقف طرح جمع آوری کودکان خیابانی را خواهم داد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، شهیندخت مولاوردی در نشست بررسی طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: من همیشه پیگر دغدغه ها کودکان کار و خیابان بودم؛ متوجه ام که در سمن هایی که برای مشکلات کودکان تشکیل می شود تلاش دارید صدای کسانی باشید که صدایشان به جایی نمی رسد.نشست بررسی طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان

وی ادامه داد: سمن ها رابط و حلقه واسط دولت و مردم هستند و باید سعی کرد رابطه میان آنها حفظ شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی خاطر نشان کرد: من پیش از این هم پیگیر این موضوع بودم، با آقای ربیعی وزیر کار تعاون و امور اجتماعی صحبت کرده ام و  جلسه ای هم با رئیس بهزیستی خواهم داشت.

وی همچنین گفت: یازده دستگاه در سال ٨٤ وظیفه پیدا کردند در باره این موضوع کار کنند. بهزیستی ادعا می کند تنها سازمانی است که کارش را انجام داده و مابقی شانه خالی کردند. مقامات بهزیستی به من گفتند در حال تدوین آیین نامه و بسته ای با دستگاه های مختلف هستند.

مولاوردی ادامه داد: از مرداد ماه سال جاری برنامه همکاری بیش تر با سمن ها را آغاز کرده اند؛ اما بهزیستی ناگهان متوجه می شود قرارگاه اجتماعی ایجاد و تصمیم اکثریت بر آن شده تا همچنین طرح را دستور کار خود قرار دهند. بهزیستی هم طرح جمع آوری کودکان را برای کم شدن آسیب کودکان قبول کرده است.

وی افزود : قول می دهم پیگیری های لازم را برای طرح کودکان و زنان انجام دهم.پیش از این نیز نامه ای را با امضا ابتکار و جنیدی به مجلس فرستادیم تا زود تر طرح های مربوطه انجام شود.

وی همچنین گفت: این حساسیت ها و اعتراضات قطعا به گوش مسئولین می رسد و در جلسه چهارشنبه هیات دولت مراتب اعتراضات به این طرح را به مقامات دولت اعلام می کنم. علت اصلی و اینکه ریشه ها کجاست را می دانیم و دنبالش هستیم و لذا پیشنهاد توقف طرح جمع آوری کودکان را خواهیم داد.

در این نشست مهناز افشار سخنگوی پویش بدسرپرست تنهاتر است،  زهرا نژادبهرام نماینده شورای شهر تهران، لیلا ارشد ، فاطمه ارشد فعالان حقوق کودک و نماینده شهرداری تهران حضور داشتند.نشست بررسی طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه