English

سخنان ترامپ بار دیگر ژرفای دید مقام معظم رهبری را بر همگان آشکار کرد

اقدامات اخیر دولت آمریکا و به خصوص سخنان سراسر عناد ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر پیش بینی های مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ژرفای دید ایشان را مبنی برغیر قابل اعتماد بودن آمریکا و ضرورت اعمال دقت نظر فراوان در هر گونه توافق با این کشور و ایادی آن بر همگان آشکار ساخت.

سخنان ترامپ بار دیگر ژرفای دید مقام معظم رهبری را بر همگان آشکار کرد

به گزارش خبرگزاری موج، معاون حقوقی قوه قضاییه سخنان ترامپ را سخیف، بی مایه و حاصل یک ذهن آشفته توصیف کرد و گفت: پیامد اصلی این سخنرانی، نمایش اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران در جهان بود.

به نقل از معاونت حقوقی قوه قضاییه، دکتر ذبیح­‌الله خدائیان در واکنش به سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یادآوری این امر که دولت‌های استکباری هر زمان مرعوب قدرت، استقلال و اقتدار یک کشور بشوند واکنش خود را در قالب کنش های مملو از خشم و فاقد عقلانیت بروز می دهند، گفت: بدیهی است که کشورهای ضعیفی که در مقابل استکبار تمکین پیشه می سازند با چنین رفتار و گفتاری ناشی از عصبانیت و به دور از منطق، آن هم در مقابل چشم جهانیان مواجه نخواهند شد.

وی با مهم خواندن نتایج و پیام های سخنرانی رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: این سخنان نقاب تزویر و نفاق را از چهره زمامداران آمریکایی مدعی صلح طلبی کنار زد و ماهیت استکباری آن­ها را بر همگان آشکار ساخت.

این مقام قضایی با بیان اینکه پیش از این برخی سردمداران آمریکا علی الظاهر دست دوستی به سوی جمهوری اسلامی ایران دراز می کردند تصریح کرد: در حالی که آنها برای دستیابی به اهداف استکباری خویش از ضرورت ایجاد سازش و مودت میان دو کشور دم می زدند برخی افراد در داخل کشور فریب ادعاهای کذب آنها را خورده و این پرسش برای آنها مطرح می شد که دلیل کنار نیامدن ایران با پیشنهاد دوستی آمریکاییان چیست؟ در این میان سخنرانی و مواضع اخیر رئیس جمهور آمریکا منجر به زدوده شدن تردیدهای مطرح شده در ذهن برخی افراد، اتحاد بیش از پیش مردم کشور  و اثبات تزویر و دورویی زمامداران مدعی آمریکایی شد.

خدائیان دامنه تأثیر سخنرانی ترامپ را محدود به روابط دو کشور ندانست و با تاکید بر اینکه به طور قطع تبعات این سخنان در سطح جهانی نمود خواهد یافت افزود: تردیدی نیست که اعتبار جهانی آمریکا به واسطه این سخنان زیر سئوال می رود؛ چرا که وی در واقع یک قرارداد بین المللی و مورد تایید قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را به صورت یک طرفه به چالش کشید؛ این امر شاهدی بر این واقعیت است که آمریکا به تعهدات بین المللی خود پایبند نیست و هر جا لازم بداند به صورت یک جانبه این نوع قراردادها را زیر پا خواهد گذاشت.

معاون حقوقی قوه قضاییه با بیان این موضوع که تبعات و پیامدهای منفی این اظهارات نسنجیده متوجه آمریکا به تنهایی نیست تأکید کرد: جایگاه «سازمان ملل متحد» در پی این حرکت به زیر سوال رفت و نشان داد سازمان های بین المللی فراتر از آلت دست استکبار عمل نمی کنند؛ چرا که از تریبون سازمانی که برای برقراری صلح و امنیت در جهان ایجاد شده است صحبت از نابودی یک ملت و کشور به گوش می رسد و مسئولان این سازمان به رغم وظایف خود به طور قاطع و صریح در مخالفت با این سخنان موضعی اتخاذ نمی کنند.

خدائیان در پایان تصریح کرد: اقدامات اخیر دولت آمریکا و به خصوص سخنان سراسر عناد ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر پیش بینی های مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ژرفای دید ایشان را مبنی برغیر قابل اعتماد بودن آمریکا و ضرورت اعمال دقت نظر فراوان در هر گونه توافق با این کشور و ایادی آن بر همگان آشکار ساخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه