English

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به موج:

مجلس تا بازپرداخت ریال آخر پول و سود سپرده ها در موسسات مالی پشتیبان مردم است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به نظارت نمایندگان بر روند کار بانک مرکزی در سامان دادن به موسسات مالی گفت: مجلس قطعا تا بازپرداخت ریال آخر سپرده ها به مردم، از آنها حمایت می کنند و حافظ منافعشان خواهند بود.

مجلس تا بازپرداخت ریال آخر پول و سود سپرده ها در موسسات مالی پشتیبان مردم است

جواد کریمی قدوسی درباره وضعیت موسسات مالی اعتباری در کشور و نگرانی سپرده گذاران بابت سرمایه های به امانت گذاشته در این موسسات به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج گفت: مشکلی که در طول 30 سال رخ داده است را نمی توان یک شبه حل کرد. با این حال ما در همین رابطه جلسات خصوصی و عمومی متعددی با آقای سیف داشته ایم. به نظر من بانک مرکزی وارد مرحله سرنوشت سازی در حوزه سیستم بانکی و نظام پولی شده است که شامل سر و سامان دادن به موسسات پولی ای بود که داشت کمر اقتصاد کشور را می شکست.

وی افزود: لذا باید اجازه دهیم بانک مرکزی که متولی اصلی سامان دادن به وضعیت پولی کشور است کارش را تکمیل کند و ما نمایندگان مجلس هم از آن حمایت می کنیم. در حال حاضر آقای سیف به صراحت اعلام کرده که دیگر موسسه مالی بدون مجوز در کشور نداریم و موسسات بدون مجوز قبلی هم در هم ادغام شدند. این کار قرار بود در عرض سه ماه انجام شود که پایان این مهلت سه ماهه اواخر آبان است که البته زودتر از موعد به سرانجام رسید.

نماینده مردم مشهد در مجلس خاطر نشان کرد: گام اول در رابطه با بهبود نظام مالی، با دولت و بانک مرکزی و سپس بانک ها است. هرچند که برخی از بانک ها هم اکنون دچار مشکلاتی هستند و بانک مرکزی باید بعد از تعیین وضعیت موسسات مالی به سراغ آنها برود. براین اساس من به شخصه برداشتم این است که مردم باید اطمینان داشته باشند اصل پول و سود سپرده هایشان از بین نمی رود. حال که مشکلی رخ داده باید اجازه دهیم مشکل حل شود و نمایندگان مجلس قطعا تا باز پرداخت ریال آخر سپرده ها به مردم، از آنها حمایت می کنند و حافظ منافعشان خواهند بود. 

با مدیریت درست، مشکل تمامی سپرده گذاران میزان حل شد

کریمی قدوسی خاطر نشان کرد: اولین بحران مربوط به موسسات مالی در خراسان و در رابطه با موسسه بزرگ میزان بود که بانک صادرات با وورد به این مساله و شناسایی اموال موسسه میزان، مشکل را حل کرد. یعنی سپرده های مردم در میزان را بانک صادرات پرداخت و حتی کارمندان این موسسه را نیز جذب کرد. بر این اساس الان یک نفر هم در خراسان نیست که بگوید پول من در میزان از بین رفت. حتی در ارزیابی اموال و دارایی های میزان، مقداری پول اضافه آمد که ما گفتیم تبدیل به سود کنند و به سپرده گذاران سود مدتی را هم که موسسه دچار بحران بود، بپردازند. 

وی در پایان تاکید کرد: من مطمئن هستم نظام جمهوری اسلامی ایران اجازه پایمال شدن حق مردم را نمی دهد و این پول ها را از گلوی هر کسی که باشد بیرون خواهد کشید و نمایندگان مجلس هم بر اجرای کار بانک مرکزی برای خاتمه این مشکل نظارت دارند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه