English

مخالف و موافق طرح استفساریه تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان

صباغیان:به کارگیری بازنشستگان باعث ایجاد رانت می شود/ سالک: چالش‌های کشور باید با ظرفیت‌های جوانان تحصیلکرده پر شود

یک مخالف و یک موافق در مورد عدم شمولیت قانون منع به کارگیری بازنشستگان سیاسی در مقام های جدید در مجلس سخن گفتند.

صباغیان:به کارگیری بازنشستگان باعث ایجاد رانت می شود/ سالک: چالش‌های کشور باید با ظرفیت‌های جوانان تحصیلکرده پر شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 2 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح استفساریه تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان گفت: امروز سیل افراد و جوانان بیکار را داریم که جویای کار هستند و اگر قرار است هر کسی  که سوار بر این قطار می شود پیاده نشود صندلی برای کسی خالی نمیشود که بتواند استفاده کند.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از تجربه بازنشستگان در قالب مشاور استفاده شود، تصریح کرد: در اوایل انقلاب افرادی که جوان بودند مسئولیت های بزرگی را بر عهده گرفتند که موفق از آن نیز بیرون آمدند.

وی ادامه داد: از تجربیات بازنشستگان در قالب مشاور استفاده شود نه اینکه افراد تا نفس دارند به عنوان مسئول باشند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی افزود: قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان می گوید کارگیری افرادی که بازخرید یا بازنشسته شده اند در تمامی دستگاه ها که از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند ممنوع است؛ این قانون بسیار شفاف بوده و نیازی به تبصره ندارد.

وی ادامه داد: در تبصره های الف، ب و ج افرادی که بازنشسته شده اند نباید از وزارتخانه یا دستگاه خود به وزارتخانه دیگری منتقل شوند.

نماینده مردم مهریزو بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : اگر این موارد رعایت نشود یک رانت است، همان طور که رانت اقتصادی وجود دارد به کارگیری بازنشستگان یک رانت است و با اهداف انقلاب اسلامی و بازنشستگی که کارشناسی شده است منافات دارد.

احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با طرح استفساریه تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان گفت: چالش‌های کشور ما باید با تصمیمات و ظرفیت‌های بسیار بزرگ جوانان تحصیلکرده پر شود؛ آنان می‌توانند با خلاقیت و نوآوری حرکت نظام اسلامی را سرعت ببخشند و بر تکیه بر مسئولیت جوانان باید توجه ویژه داشت تا بتوان با بیکاری مبارزه کرد و در این راستا نیز برای جوانان اشتغال ایجاد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه