English

سرلشکر باقری:

استقلال کردستان عراق به نفع هیچ‌کس نیست

سرلشکر باقری با اشاره به مسئله استقلال کردستان عراق گفت داد: بلای امروز دنیا نداشتن رهبری مقتدر و یا تبعیت نکردن از رهبران موجود است، استقلال کردستان نباید رخ بدهد زیرا به ضرر ملت عراق و منطقه است. تبعیت از رهبری واحد، امنیت ابدی به کشور می‌دهد.

استقلال کردستان عراق به نفع هیچ‌کس نیست

به گزارش خبرگزاری موج، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در "همایش ملی نکوداشت پیشکسوتان جهاد مقاومت و دفاع مقدس" که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: هر واقعه‌ای اگر درست یادآوری نشود آسیب می‌بیند که این آسیب می‌تواند فراموشی، تحریف و با افراط و تفریط همراه باشد، حادثه کربلا در یک نصف روز اتفاق افتاد اما با حرکت حضرت زینب (س)،و امام سجاد(ع) و مداحان و واعظان در طول تاریخ ماندگار شد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ ایران و اسلام است که باید درست یادآوری شود اگر دفاع مقدس درست تحلیل و بررسی نشود با آسیب مواجه خواهد شد، ما وظیفه داریم حالا که افتخار شهادت نصیب ما نشده با ذکر شهدا و شجاعت‌هایشان یاد آنان را زنده نگه داریم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: جنگ تهاجمی علیه انقلاب دقیق و با برنامه‌ریزی قبلی بود، قبل از پیروزی انقلاب که طلیعه فجر شکل گرفت امپریالیسم غرب به فکر جلوگیری از وقوع آن بود به طوری که در زمان دیدار همسر شاه خائن در پاییز 57 با صدام به وی گفت که تانک‌ها را به خیابان بیاورید و مردم را بکشید تا کوتاه بیایند و در همان روزها بود که ارتش به پشتوانه امام خمینی(ره) و پیروی از ایشان به ملت پیوست.

سرلشکر باقری تصریح کرد: تیر آخر امپریالیسم غرب به انقلاب اسلامی ایران هم تحمیل جنگ تمام عیار بود.

وی با اشاره به قدرت ارتش عراق در زمان آغاز جنگ تحمیلی گفت: ارتش عراق در سال 59، 12 لشکر داشت و در پایان جنگ دارای 56 لشکر شده بود، این ارتش در زمان جنگ 600 هواپیمای جنگی داشت که همگی در جنگ نابود شدند. 35 کشور به طور مستقیم در جنگ تحمیلی حضور فیزیکی داشتند و تمام تجهیزات روز دنیا بی‌دریغ در اختیار صدام قرار می‌گرفت در حالی که سیم‌خاردار و حتی گونی برای سنگرسازی در اختیار ما قرار نمی‌گرفت.

 

حدود 300 عملیات آفندی ضد رژیم بعثی انجام داریم 

سرلشکر باقری ادامه داد: تنها چهار ماه از جنگ گذشته بود که حملات آفندی عراق پایان یافت و ما از بهمن ماه 59 حملات خود به آنان را آغاز کردیم. سپاه، ارتش، بسیج و جهادسازندگی با پشتوانه مردم ایستادگی کرده و جنگیدند و حدود 300 عملیات آفندی ضد رژیم بعث انجام دادند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: کشور ما بهترین امنیت را در ناامن‌ترین نقطه جهان دارد. زمانی که خداوند پشت ملتی بایستد آن ملت همیشه پیروز است و اینان تفاوت حق و باطل است.

وی با اشاره به سخنان ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: کسانی که از راه تجارت به ریاست جمهوری می‌رسند و حرف‌های نامربوط در سازمان ملل می‌زنند برای ما ترقه‌ای بیش نیستند. ما می‌دانیم که آمریکایی‌ها در خلیج فارس چه می‌کنند، تهاجم به ملت ایران سرنوشت صدام را برای هرکسی به دنبال دارد. آنها پس از عراق و افغانستان ایران را هدف بعدی خود قرار دادند اما خودشان فهمیدند که نمی‌شود با ایران جنگید.

سرلشکر باقری با اشاره به مسئله استقلال کردستان عراق ادامه داد: بلای امروز دنیا نداشتن رهبری مقتدر و یا تبعیت نکردن از رهبران موجود است، استقلال کردستان نباید رخ بدهد زیرا به ضرر ملت عراق و منطقه است. تبعیت از رهبری واحد، امنیت ابدی به کشور می‌دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: ما یاد گرفتیم که سلطه هیچ کس در کشورمان را نپذیریم، ما در جنگ دفاع مقاومتی را یاد گرفتیم و امروز به راحتی اقتصاد مقاومتی را اجرا می‌کنیم. امنیت مرزهای کشور از امنیت تهران و تبریز بیشتر است و ما با کمک خداوند، دعای امام زمان و پشتیبانی مردم خود را داریم.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس به ملت ما عزت نفس و اتکای عمل داد. ما امروز مشکلی در زمینه دفاعی نداریم و به هیچ وجه جنگ هوایی با آمریکایی‌ها در دکترین نظامی ما جای ندارد. تمامی طرح‌های ما بازدارنده است که در انجام آنها حتی یک مستشار خارجی هم به ما کمک نمی‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه