English

وزیر کشور:

گزارش اقدامات درحوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهرماه ارائه می شود

وزیر کشور با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب و تاکید رئیس جمهوری در خصوص آسیب های اجتماعی، گفت: تدابیر لازم برای ساماندهی این امر صورت گرفته و باید در مهرماه گزارشی از روند اقدامات این حوزه ارائه دهیم.

گزارش اقدامات درحوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهرماه ارائه می شود

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید البرز در تالار شهیدان نژادفلاح، افزود: اولویت دوم موضوع حاشیه نشینی و موضوع بافت های فرسوده است که باید در اسرع وقت در این زمینه اقدام شود. 

عمل به وعده ها و تامین خواست مردم رویکرد دولت در انتخاب استانداران 

وزیر کشور با اشاره به اینکه استاندار سابق البرز تجارب ارزشمندی داشته و کارنامه قابل قبولی ارائه کرده، گفت: در انتخاب استانداران عمل به وعده های دولت و خواست مردم مورد تاکید بوده است. 

وی خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت های مردم استفاده شود تا مردم برای مشارکت در اجرا، سرمایه گذاری و بهره برداری فعالیت ها در بطن کار حضور داشته باشند، زیرا میثاق بسته ایم مردم را ارج نهیم چراکه محور اصلی جمهوری اسلامی ایران مردم هستند. 

البرز اهمیتی همسان تهران دارد 

وی با بیان اینکه البرز در حوزه های سیاسی، امنیتی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت بوده و همسان تهران است، گفت: حوزه اقتصادی اکنون جزو اولویت های کشور است که نجفی با اشراف به این امر برای البرز مناسب دیده شد. 

وزیر کشور افزود: مردم انتخابات بسیار با شکوه و عظیمی را به صورت قانونی، سالم و در فضایی مطمئن و امن برگزار کردند و با تبلیغات و ارائه نظرات و انتقادات و تعاملاتی که در حوزه های مختلف بود مردم رای بسیار بالایی را به دکتر روحانی دادند و دولت خود را موظف کرده که در راستای تحقق وعده ها حرکت کند. 

رحمانی فضلی گفت: مردم شاهد این فعالیت ها بوده و هستند و امیدواریم تمام تلاش های صورت گرفته در خدمت به مردم این دیار مورد قبول خداوند قرار گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: استانداری که امروز معارفه می شود از مدیران با سابقه بوده و در گیلان نیز کارنامه موفقی داشته است و با ویژگی های منحصر به فردی که دارد در کنار تجربه های قبل از استانداری، مهارت و تجارب خوبی را داشته و دولت تصمیم گرفت در این شرایط سکان البرز را وی به دست بگیرد. 

وزیر کشور با تاکید بر لزوم وجود قدرت تعامل برای استانداران، افزود: بدون کمک مردم در اقشار و فعالیت های مختلف هیچ اقدامی محقق نمی شود، چراکه ایران اسلامی یک کشور بالنده، پویا، مشارکت جو است که باید تعمیق بینش سیاسی و نقش آفرینی با حضور اقشار مختلف در سیاست های داخلی در دستور کار قرار گیرد. 

رحمانی فضلی گفت: استاندار باید قدرت تقویت و پشتیبانی گروه های سیاسی را داشته باشد، همچنین در حوزه فرهنگی اصول و مبانی انقلاب ما برخاسته از دین ما است و اگر فکر کنیم بدون حضور ارزش های دینی و انقلابی با توسل به اندیشه های لیبرالی و سوسیالیستی می توانیم این مردم را به عنوان حامیان خود نگهداریم در اشتباه هستیم. 

ضرورت تلاش استانداران در حوزه های فرهنگی و دینی 

وی تصریح کرد: استاندار به عنوان مسئول در استان باید قدرت تعامل با مردم در حوزه های فرهنگی و دینی داشته باشد و اقدام نکردن در این خصوص باعث ناکامی ما می شود. 

رحمانی فضلی گفت: دستگاه ها و حوزه های مختلف استان ها با یک هدف مبنی بر تقویت دین خدا و خدمت به مردم اقدام می کنند و استاندار به عنوان نماینده عالی نظام باید قدرت ایجاد هماهنگی بین تمام دستگاه ها را داشته باشد، از این رو همراهی نماینده ولی فقیه و نمایندگان 3 قوه ضروری است. 

وی خاطرنشان کرد: آنچه که قوام و نجات در جامعه ایجاد می کند، قانون است و همه گروه های سیاسی که در چهارچوب قانون تاسیس شده اند، با استاندار برای توسعه و پیشرفت تعامل داشته باشند. 

وزیر کشور افزود: استانداران باید در ایجاد بستر همکاری و تعامل، نگاه مبتنی بر تعامل با همراهی تمامی آحاد مردم داشته باشند و نخستین اولویت دولت اجرای اقتصاد مقاومتی است و این موضوع توجیه امنیتی، سیاسی، اجتماعی و رفاه و معیشت دارد و بزرگترین عامل وحدت ما فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی است. 

وی موضوع امنیت را یکی از موضوعات مهم و اساسی در کشور دانست و گفت: امنیت همواره مورد تاکید و حساسیت بوده و اکنون با فعالیت نیروهای مسلح کشور در بالاترین نقطه امنیتی به اذعان دوست و دشمن قرار داریم و با بزرگترین تهدیدها نیز مواجه هستیم. 

وی با تاکید بر اینکه باید در بستر اجتماعی موجبات رضایت جامعه را فراهم کنیم، اظهار داشت: وزارت کشور نقش هماهنگ کننده را دارد و در استان ها نیز این امر به استانداران محول شده و امنیت بر عهده نیروهای مسلح و دستگاه های امنیتی بوده ولی وزارت کشور در راه هماهنگی این امور اقدام می کند. 

وی اضافه کرد: همه باید بدانیم نقش حاکمیتی رده اول استانی را داریم و ویژگی یک حاکم گذشت، بزرگواری، ایثار، تحمل، صبر و ندیدن و نشنیدن خیلی از مسائل، دلسوزی و تلاش است. اگر هر یک از این خصایص را در جایگاه حاکمیت نداشته باشیم نمی توانیم به وظایف خود عمل کنیم. 

وزیر کشور گفت: سینه ای فراخ داشته و از کوره در نرویم و برخی موضوعات را در خلوت انجام دهیم و به جامعه امید تزریق کنیم چراکه این امر مردم را به همراهی ترغیب می کند. 

رحمانی فضلی افزود: در مباحث مختلف ایران اسلامی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و نباید مردم را با حقارت مواجه کرد و موفقیت ها را نادیده گرفت، در این مقطع از تاریخ به عنوان حاکمان نظام ما را قضاوت می کنند، از این رو نباید تحت تاثیر افکار و جریاناتی قرار گرفت و از مردم غافل شد. 

وزیر کشور اضافه کرد: هفته دفاع مقدس به عنوان الگوی عملی برای ما است که باید ما را به مردم پایبند کند و از خدا بخواهیم که ما را آگاه به مسائل کند چراکه امروز البرز به عنوان امانت به استاندار جدید سپرده می شود و عرف و شرع ما به رعایت امانتداری می خواند و امانتداری برای استاندار جدید به معنای تلاش بیشتر است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه