English

یونسی:

جایگزینی انحصار طلبی بجای عقلانیت عامل فجایع امروزی است

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی عدم پذیرش پیروان ادیان توسط برخی دیگران ادیان را از جمله مشکلات مهم بشر عنوان کرد و گفت: از زمانی که انحصار طلبی جای عقلانیت را گرفت فجایع امروزی را شاهد هستیم.

 جایگزینی انحصار طلبی بجای عقلانیت عامل فجایع امروزی است

به گزارش خبرگزاری موج، علی یونسی روز دوشنبه در هفتمین دور گفت وگوی ادیان با ابلاغ سلام گرم دکتر روحانی ریس‌جمهوری و دولت و خیر مقدم به مهمان خارجی گفت: دولت از اینگونه نشست‌ها استقبال می کند و برگزاری چندین دوره نشست و همایش و اجلاس با عنوان جهان عاری از خشونت که توسط رییس جمهوری در سازمان ملل مطرح شد و با جدیت در حال انجام و برگزاری است گواه این مدعاست. 

وی افزود: معتقدیم گفت وگو شناخت متقابل را بیشتر کرده و عامل اصلی جهان عاری از خشونت است. 

به گفته یونسی، برای شناخت یکدیگر باید علاوه بر شناخت، پیشقدم در رسمیت شناختن هم باشیم. 

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به آیاتی از قرآن گفت این کتاب آسمانی راه زندگی و همزیستی مسالمت آمیز را گفت وگو تعیین کرده است. به گفته وی، بشر باید مجامع مختلف را قبول و به رسمیت بشناسد. 

یونسی افزود: گفت وگو صرفاً برای شناخت متقابل نیست بلکه قرآن عمق آن را می‌خواهد و آن به رسمیت شناختن تنوع و تکثر انسان‌ها است. 

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به عنوان این اجلاس یعنی انسان طبیعت و آزادی گفت: هر جا طبیعت و مخلوقات خدایی و تنوع و تکثر در زمین و جهان نادیده گرفته شود در واقع طبیعت را ناقص کرده ایم. 

به گفته وی، تکثر زبانی، دینی، مذهبی، ملل و ... نیز بدون یکدیگر ناقص خواهند بود از این رو گفت و شنود در کنار هم کامل می شوند.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تصریح کرد: امروز بشر و برخی ادیان از عدم پذیرش پیروان دیگر ادیان توسط سایر ادیان رنج می‌برند یعنی اینکه دین به دین رحم نمی کنند به عنوان مثال فاجعه میانمار، فاجعه داعش و القاعده و مردم مظلوم فلسطین که آنگونه توسط رژیم غاصب اسرائیل مورد هجوم قرار می گیرند را می توان از جمله این فجایع های دین با دین به حساب آورد. 

یونسی تاکید کرد: متاسفانه گاهی دین خودش مشکل ساز است. از زمانی که انحصار طلبی جایگزین عقلانیت شد این فجایع امروز را شاهد هستیم. 

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تاکید کرد: باید میان هیچ دین استثنا قائل نشویم زیرا همه ادیان دارای تنوع و تکثر هستندو نیاز است که آنها را به رسمیت بشناسیم.

به گفته وی، دین با دین و دین با بی دینی زمانی می‌تواند کارساز باشد که ابتدا مشکلات خود را حل کرده باشد آنگاه به صلح میان پیروان فکر کرده و مشکلات آنها را خل و فصل کنند.

یونسی تاکید کرد مادامی که این مشکلات حل نشود هیچ گاه نمی توان بابی دینی و مبارزه کرد. همه پیروان ادیان مختلف در کنار هم زندگی آرام و مسالمت آمیز داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی