English

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس:

اعتبار اختصاص یافته برای هرمزگان در رده های پایین کشور است

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: هرمزگان ردیف بالا تامین اعتبارات کشور را دارد ولی اعتبارات اختصاص یافته برای خودش در آخرین رده های کشور است و با توجه به این موارد انتظار اعتبار بیشتر و دیده شدن بیشتر هرمزگان را از دولت داریم.

اعتبار اختصاص یافته برای هرمزگان در رده های پایین کشور است

به گزارش خبرگزاری موج، حسین هاشمی تختی در آیین تودیع و معارفه استاندار هرمزگان تصریح کرد: استان هرمزگان استانی است که مردم نجیبی دارد و همیشه همراه نظام، انقلاب و دولت بوده اند و ما هم به عنوان نمایندگان مردم همیشه در تلاش بوده ایم حلقه واسط مردم و دولت باشیم. انتظار مردم این بود که از ظرفیت نیروی انسانی استان به عنوان شخص اول دولت در هرمزگان استفاده شود.

هاشمی تختی با بیان اینکه مردم هرمزگان احساس می کنند در موازنه قدرت و دولت نیستند و از وجود آن ها استفاده نمی شود، افزود: ما درخواست داشتیم یکی از هرمزگان به عنوان نماینده دولت در هرمزگان مستقر شود اما گفتند که مدیر بومی خیلی در استان موفق نبوده اما این انتظار را داریم از ظرفیت هرمزگان در دولت و به عنوان رأس دولت در استان های دیگر استفاده شود و به همگرایی خود بیفزاییم. این مردم در عرصه انقلاب حضور فعال داشته اند و با آغوش باز همتی را پذیرفته ایم و پیام همه نمایندگان هرمزگان این است که با استاندار جدید همکاری کنیم و این همکاری عملی خواهد بود و به این نکته دست یافته ایم که همتی این تعامل را دارد.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از جادری تشکر می کنم و آنچه در توان خود داشت خدمت کرد اما بضاعت هر فرد محدود است و از نکات محرض وی ایستادگی در مقابل تجزیه پارسیان بود که با مردم در این مسیر همراه شد.

وی با بیان اینکه ما همواره همراه دولتیم، عنوان کرد: برای گاوبندی اینگونه تصریح کردند که می خواهیم گاوبندی توسعه یابد که در اینجا باید گفت اگر بنا به توسعه است، دولت بودجه بگذارد که آنجا را توسعه دهیم یا بخش خصوصی آن را توسعه دهد.

هاشمی تختی بیان اینکه در بندر شهید رجایی 80 درصد نیروی غیر بومی وجود دارد که از آن ها استقبال کرده ایم، افزود: استان هرمزگان ظرفیت بسیار بالایی را تمامی زمینه ها دارد و اگر دولت به هرمزگان برسد کشور را می توانیم اداره کنیم و در بحث دریا، صنایع، کشاورزی و ... ظرفیت بالایی در این استان وجود دارد. یکی از مطالبات مردم هرمزگان، ارتقای تقسیمات کشوری است؛ شایسته نیست "فین"  قریب بر 70 سال قدمت بخش داری دارد اما ارتقا نیافته است در صورتی که در دولت های گذشته برخی نقاط از کشور که شاخص های ارتقا را نداشته اند ارتقا یافته اند و انتظار داریم در هرمزگان نیز این ارتقاها در نظر گرفته شود.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما بسیار قانونمندیم، بیان کرد: در مناطق آزاد در استان های دیگر خودروها می توانند در تمامی مناطق استان تردد کنند ولی در هرمزگان این امکان نیست، اگر قانونی دال بر این قضیه وجود دارد هیچ جا نباشد و اگر قانونی نیست اینجا هم باشد.

وی افزود: هرمزگان ردیف بالا تامین اعتبارات کشور را دارد ولی اعتبارات اختصاص یافته برای خودش در آخرین رده های کشور است و با توجه به این موارد انتظار اعتبار بیشتر و دیده شدن بیشتر هرمزگان را از دولت داریم.

هاشمی تختی تصریح کرد: اشتغال در این استان بین 11 تا 30 درصد است، استانی که در کنار دریا است و صنایع مهمی و زمینه های مختلف گردشگری را دارد برازنده اش نیست اینچنین فرزندان این استان بیکار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: نیروکشی هم خلاف شرع است و هم در جهان بازتاب منفی دارد، جهان یک دهکده است و خبرها به همه جهان می‌رسد بنابراین له کردن نیروها دشمن را امیدوار می‌کند، حذف نیروها کار درستی نیست.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در در آیین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید هرمزگان اظهار کرد: از آقای جادری که هماهنگی کاملی با علمای منطقه به سهم خود تشکر می‌کنم؛ آنچه در توان داشت مضایقه نکرد.

وی با بیان خاطره‌ای از شیخ انصاری افزود: شیخ در روزهای آخر عمرش گریه می‌کرد از او علت را پرسیدند و پاسخ داد که اگر ولی‌عصر (عج) از من بپرسد آبروی تو از ما بود آیا آن‌گونه که باید خدمت کردی یا نه آیا جوابی خواهم داشت؟

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه در طول تاریخ حکومتی که در رأس آن فقیهی عادل، شجاع، مدیر و مدبر باشد جز در زمان ما وجود نداشته است، تصریح کرد: اگر ما از این ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم استفاده نکنیم یا با رفتارمان کاری کنیم که خلاف اهداف باشد جواب ولی‌عصر خود را چه بدهیم؟!

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه در شرایطی هستیم که باید پاسخگو باشیم چراکه دشمن از سمت اقتصاد به ما فشار می‌آورد، عنوان کرد: دشمن در زمان صدام فکر می‌کرد از لحاظ نظامی ضعیف هستیم و حمله نظامی کردند اما امروز فکر می‌کنند از لحاظ اقتصادی ضعیف هستیم و از این‌جهت فشارها را شروع کرده‌اند بنابراین همه باید تلاش کنیم مملکت را در شرایطی قرار دهیم تا دشمن همان‌طور که از انبار مهمات ما می‌ترسد از انبار گندممان نیز بترسد.

وی با اشاره به اینکه امسال ایرانیان بهترین سال حج را داشتند و دلیل آن قدرت نظامی و اقتصادی ما بود، خاطرنشان کرد: همه کسانی که مسئولیتی داریم باید کاری کنیم در پیشگاه ولی‌عصر شرمنده نباشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه ذهن من را نسبت به اصحابم خراب نکنید و از آن‌ها پیش من سخن نگویید، بیان کرد: منافقی خدمت پیامبر (ص) می‌آمد، به ایشان گفتند امر بفرمایید وی را بکشند که فرمودند دنیا که نمی‌داند این شخص منافق است اگر او را بکشیم می‌گویند اصحابش را می‌کشد!

آیت‌الله نعیم‌آبادی با تأکید بر اینکه نیروهایمان را نکشید و سوژه دست دشمن ندهید، اظهار کرد: نیرو کشی هم خلاف شرع است و هم در جهان بازتاب منفی دارد، جهان یک دهکده است و خبرها به همه جهان می‌رسد بنابراین له کردن نیروها دشمن را امیدوار می‌کند، حذف نیروها کار درستی نیست.

وی خطاب به همتی، استاندار جدید هرمزگان افزود: به استان خوبی آمده‌اید، ما در ایام غدیر در تعدادی از روستاهای اهل سنتمان مراسم غدیر را برگزار کردیم که نشان از آگاهی مردم دارد؛ مردم هرمزگان یکپارچه‌اند، شاید بین مسئولان اختلاف‌سلیقه باشد که طبیعی است اما بین مردم نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: هرمزگان مشکلات زیادی دارد، قبل از شما خیلی کار شده و امیدواریم شما هم ادامه‌دهنده راه باشید.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی می‌گویند هیچ کاری نشده و برای اثبات خود همه را محکوم می‌کنند، عنوان کرد: امیدوارم شما از کسانی باشید که می‌گویید قبلاً برای این استان کار شده و من نیز این راه را ادامه خواهم داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه