English

دیپلمات‌های فرانسوی:

لغو برجام آغاز پایانی بر "ان پی تی" است

دیپلمات‌های فرانسوی در گفت‌وگو با رویترز ضمن تاکید بر این موضوع که ایران به برجام پایبند بوده است اعلام کردند که لغو برجام آغاز پایانی بر معاهده‌ منع اشاعه‌ تسلیحات هسته‌ای (ان پی تی) خواهد بود.

 لغو برجام آغاز پایانی بر "ان پی تی" است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، دیپلمات‌های فرانسوی اعلام کرده‌اند که امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار بعدی خود با ترامپ به او در مورد تضعیف یا لغو برجام هشدار می‌دهد؛ چراکه معتقد است این کار نه تنها باعث افزایش تنش در منطقه می‌شود بلکه از آمدن کره شمالی به پای میز مذاکره نیز جلوگیری می‌کند.

دیپلمات‌های فرانسوی همچنین بر این موضوع تاکید کردند که توافق هسته‌ای به آن دلیل حاصل شد که ارتباطی با دیگر مشکلاتی که آمریکا با ایران داشته است، نداشت.

همچنین یک منبع نزدیک به ماکرون گفت که او بلافاصله پس از دیدار با ترامپ با حسن روحانی نیز دیدار خواهد کرد که تا به او تاکید کند که ایران باید با توقف فعالیت‌های خود در سوریه خشم‌ آمریکا را افزایش ندهد.

دیپلمات‌های فرانسوی خاطرنشان کرد:‌ اگر آمریکا حمایت سیاسی خود از برجام را قطع کند این توافق با خطر جدی رو به رو خواهد شد و اجرای آن نیز بسیار دشوار خواهد شد.

 رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا نیز روز یک‌شنبه به پایبندی ایران به برجام اذعان کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی