English

با انتقاد از برخورد نیروی انتظامی با معترضین نتایج کنکور

رحیمی: کمیسیون‌های آموزش و اصل ۹۰ اعتراضات به نتایج کنکور را بررسی کنند

یک عضو فراکسیون امید با انتقاد از برخورد نیروی انتظامی با معترضین به نتایج کنکور سراسری کارشناسی ۹۶ خواستار ورود کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و اصل ۹۰ به این اعتراضات شد.

رحیمی: کمیسیون‌های آموزش و اصل ۹۰ اعتراضات به نتایج کنکور را بررسی کنند

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا رحیمی در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش به اعتراض داوطلبان کنکور سراسری کارشناسی ۹۶ به نتایج اعلامی واکنش نشان داد و گفت: اعتراض داوطلبان کنکور امسال در روز گذشته نسبت به نتایج اعلام شده علاوه بر حواشی نامطلوب آن، نوع برخورد عوامل و مسئولین سازمان سنجش با داوطلبان معترض را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار داد.

وی افزود: در حالی مشاور سازمان سنجش اعلام کرده از نتایج اطمینان کامل داریم و هر داوطلب معترضی می تواند اعتراضش را در سیستم ثبت کند که ظاهرا فراموش شده اعتراضات و شکایات داوطلبین به همین سیستمی است که سازمان از آن اظهار  اطمینان می‌کند و باز برای رسیدگی به همین سیستم حواله می‌دهند.

نماینده تهران ادامه داد: در شرایطی که اعتراض‌ها همچنان باقیست باید به جای تبعیت و تسلیم محض سیستم و ماشین، روش دومی را برای قانع کردن و اطمینان بخشی معترضین انتخاب کنید که آن روش بررسی و ارزیابی موردی نسبت به شکایت‌ها است.

رحیمی اعتراض داوطلبین را فرصت ارزشمندی برای کشف اشتباه های احتمالی و خطای سیستمی و اصلاح آن دانست و گفت: در این شرایط معترضین علاوه بر استیفای حق خود، فرصت اصلاح سیستم را هم به سازمان می دهند  که این فرصت مغتنمی است.

وی تاکید کرد: برای مواجهه با اعتراض داوطلبین، پاسخگویی اقناعی روش مورد انتظار است و نه برخورد متصلب سیستمی که ضرورت اطمینان بخشی لازم را در پی ندارد. لذا اگر خطای سیستمی در کنکور امسال موجب تضییع حق داوطلبان بطور وسیعی شده باشد لازم است کمیسیون های آموزش و اصل نود مجلس شورای اسلامی برای کشف حقیقت و احقاق حقوق مردم وارد شده و رسیدگی نمایند.

رحیمی در ادامه اظهار داشت: در مواردی افت و کاهش درصد قبولی های کنکور امسال را به وجود سهمیه ایثارگران در سیستم نسبت می‌دهند که لازم است سازمان سنجش ارزیابی مقایسه ای داشته باشد و روشنگری کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تاکید کرد: برخورد نیروی انتظامی با معترضین فراتر از مراقبت و کنترل عادی به هیچ وجه قابل قبول نیست و لازم است در موارد مشابه نیروهای ناجا صبوری و حوصله بیشتری داشته باشد چون داوطلبان معترض و خانواده های آنها، همین مردمی هستند که در ۲۹ اردیبهشت حماسه انتخابات را رقم زدند و افتخار آفریدن ...

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه