English

رئیس مجلس:

از گفت و گوی مجالس ایران و بلژیک در زمینه حقوق بشر استقبال می کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما از گفت و گوی بیشتر میان مجالس ایران و بلژیک در زمینه حقوق بشر و موضوعاتی که ریشه حقوقی داشته باشد، استقبال می کنیم.

از گفت و گوی مجالس ایران و بلژیک در زمینه حقوق بشر استقبال می کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی روز شنبه پس از دیدار زیگفرید براک رئیس مجلس نمایندگان بلژیک در نشست خبری مشترک با ابراز خرسندی از سفر همتای بلژیکی خود به تهران افزود: روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و بلژیک سابقه طولانی دارد و در سال های اخیر رشد خوبی داشته است.

وی رفت و آمد پارلمانی بین جمهوری اسلامی ایران وبلژیک را خوب توصیف کرد و یادآور شد: سال گذشته رئیس مجلس سنای این کشور نیز به تهران سفر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی به محورهای بررسی شده در دیدار با همتای بلژیکی خود اشاره کرد و ادامه داد: یکی از این محورها توسعه آینده ایران بود که درمورد آن گفت و گو شد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در این دیدار درباره 6 محور استراتژیک که در برنامه ششم توسعه تصویب شد و زمینه سرمایه گذاری برای کشورهای دیگر را فراهم کرده است، گفت وگو کردیم و خوشحالیم که این محورها مورد توجه همتای بلژیکی قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی از دیگر محورهای مورد گفت و گو در این دیدار را همکاری های جمهوری اسلامی ایران و بلژیک بخصوص در بحران های منطقه ای و بین المللی عنوان کرد.

لاریجانی افزود: مسئله تروریسم یک موضوع مشترک بین دو کشور بود که در این دیدار مورد بحث قرار گرفت و برای حل آن به همکاری های بین المللی نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: بحران میانمار و جنگ در یمن از دیگر موضوعاتی بود که در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان بلژیک در مورد آن بحث شد.

رئیس مجلس با بیان این که از گفت وگوی بیشتر بین دو کشور استقبال می کنیم، ابراز امیدواری کرد: سفر رئیس مجلس نمایندگان بلژیک به تهران هم در توسعه روابط پارلمانی و اقتصادی و هم در همکاری های بین المللی در ایجاد صلح در منطقه و جهان موفق و موثر باشد.

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک صبح امروز برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد. وی امروز پیش از دیدار با لاریجانی با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری دیدار و گفت و گو کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه