English

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به موج تاکید کرد

احتمال برخورد قضائی با شبکه مافیایی صدور ویزا

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در صورت لزوم برای مقابله با شبکه مافیایی که صدور ویزا توسط سفارت خانه های خارجی را دچار مشکل کرده اند از طریق سیستم قضایی وارد عمل خواهیم شد.

احتمال برخورد قضائی با شبکه مافیایی صدور ویزا

بهرام قاسمی در مورد مشکلاتی که اخیرا در بحث صدور ویزا توسط برخی سفارت خانه های خارجی و لزوم مراجعه به بازار سیاه برای ایرانیان داخل کشور به وجود آمده است به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: این معظلی است که در حاشیه دریافت ویزا از سوی برخی کشورها وجود دارد که البته تعدادی از آنها تذکر دریافت کردند و با گفتگوهایی که صورت گرفت، همکاری های متناسبی انجام دادند که باعث شد تا حد زیادی مسائل پیرامون این مساله حل و فصل شود.

وی افزود: ولی لازم به یادآوری است که وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با این مساله که سفارت خانه های خارجی تمام و یا بخشی از خدمات کنسولی خود را به شرکت های قانونی ثبت شده در داخل کشورمان واگذار کنند تا ارائه خدمات به شهروندانمان سریعتر صورت پذیرد، مشکلی ندارد. حتی در این خصوص ما این کشورها را برای حرکت به این سمت تشویق می کنیم. بنابراین داشتن دفاتری در خارج سفارت خانه برای ارائه خدمات کنسولی مشکل کنونی ما نیست. آنچه در حال حاضر مشکل است بحث گلایه شهروندان از شبکه مافیایی است که در اطراف برخی سفارت خانه ها به کار بازار سیاه صدور ویزا مشغول بودند که امروز نیز متاسفانه در حواشی این دفاتر، شبکه مافیا مجددا فعال شده است. 

سخنگوی وزارت خارجه خاطر نشان کرد: ما در حال پیگیری این موضوع هستیم و با نهادهای ذی ربط جلساتی را داشتیم و خواهیم داشت و در صورت نیاز از طریق سیستم قضایی اقدام متقضی به عمل خواهد آمد. از این رو به شهروندان خود اطمینان می دهیم که با تمام توان تلاش خواهیم کرد اجازه ندهیم دیگران برای سودجویی از هموطنان خود در داخل کشور دست به چنین برخوردهای غیرانسانی و ناروایی بزنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه