English

در حاشیه اجلاس سران کشورهای سازمان همکاری اسلامی؛

روسای جمهور ایران و قزاقستان بر ضرورت توسعه همه جانبه روابط تهران – آستانه تاکید کردند

روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان بر اراده جدی دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط و همکاری ها به ویژه در عرصه های اقتصادی، ترانزیت و انرژی و نیز تلاش مشترک برای بهبود وضعیت بازار نفت تاکید کردند.

روسای جمهور ایران و قزاقستان بر ضرورت توسعه همه جانبه روابط تهران – آستانه تاکید کردند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار که روز یکشنبه و در حاشیه اجلاس سران کشورهای اسلامی در آستانه پایتخت قزاقستان انجام شد، با تبریک برگزاری موفق اولین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری به رییس جمهور قزاقستان، گفت: آستانه تا به حال به شهر صلح و دوستی شهره بود و از این پس، علم و فناوری نیز به اوصاف این شهر اضافه خواهد شد.

روحانی قزاقستان را کشوری مهم در منطقه و سازمان همکاری اسلامی دانست و اظهار داشت: روابط تهران و آستانه در طول 25 گذشته همواره رو به رشد بوده و ما از توسعه همکاریها استقبال می کنیم. دو کشور در موضوعات مورد علاقه طرفین  و در مسائل بین المللی همواره همکاری و همراهی های سازنده ای داشته اند.

نورسلطان نظربایف رییس جمهور قزاقستان نیز با تشکر از حضور دکتر روحانی در این اجلاس، آن را برای کشورش بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: انتخاب دوباره جنابعالی از سوی مردم ایران، نشانگر اعتماد مردم به شما و اطمینان برای ما در راستای تداوم روابط دوستانه دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه قزاقستان همواره در کنار ایران بوده و خواهد بود، تصریح کرد: جنابعالی در مساله هسته ای تلاشهای زیادی کردید و در این زمینه موفق هم بودید. ایران با وجود تحریم های گسترده پیشرفتهای زیادی کرده است و قزاقستان که همواره در کنار ایران بوده، امروز بیش از هر زمان دیگری آماده و مشتاق توسعه همکاری ها و روابط با ایران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه