English

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن:

جمهوری اسلامی ایران حُسن نیت و حرکت در مسیر تأمین صلح و ثبات در منطقه و جهان را نشان داد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اجرای کامل برجام، حُسن نیت و حرکت در مسیر تأمین صلح و ثبات در منطقه و جهان را نشان داد.

جمهوری اسلامی ایران حُسن نیت و حرکت در مسیر تأمین صلح و ثبات در منطقه و جهان را نشان داد

به گزارش خبرگزاری موج، اسدالله عباسی در دیدار ماساهیکو کومورا فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن و رئیس گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران به روابط خوب دو کشور اشاره کرد و افزود: تحکیم و تقویت مناسبات ایران و ژاپن به عنوان دو کشور با اهمیت در غرب و شرق قاره آسیا، نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی و توسعه همکاری های فیمابین دارد.
وی با تاکید بر اهمیت مناسبات پارلمانی اظهار کرد: مجالس ایران و ژاپن با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های خود به ویژه در حوزه گروه های دوستی پارلمانی می توانند به توسعه روابط دوستانه فیمابین در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کمک کنند.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری بدعهدی آمریکا در عمل به تعهداتش در توافق برجام خواستار فشار جامعه جهانی بر این کشور شد.
عباسی ضمن تاکید بر لزوم اجرایی شدن توافق نامه های امضاء شده بین دو کشور گفت: گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن از روند توسعه ارتباطات و همکاری های دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی از جمله کمک به تامین امنیت در منطقه و مبارزه مشترک با تروریسم حمایت می کند.

ماساهیکو کومورا فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن و رئیس گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان اظهارکرد: توسعه مناسبات با ایران در همه زمینه ها مورد توجه و پیگیری مجلس و دولت ژاپن قرار دارد.
وی همچنین با تاکید بر اهمیت توسعه ارتباطات اقتصادی بین ایران و ژاپن گفت: افزایش مبادلات تجاری و سرمایه گذاری مشترک در بخش های مختلف نقش مهمی در رشد و شکوفایی اقتصادی در دو کشور دارد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران افزود: اجرای برجام توسط ایران مایه دلگرمی است و امیدواریم آمریکا نیز به تمامی تعهداتش در این زمینه پایبند بماند.
ماساهیکو کومورا در پایان این دیدار خاطرنشان کرد: گسترش ارتباطات پارلمانی در توسعه مناسبات دو کشور در زمینه های مورد علاقه از نقش و اهمیت بسزایی برخوردار است.
در این دیدار غلامرضا حیدری نماینده تهران و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن، نظرآهاری سفیر ایران در توکیو و کوبایاشی سفیر ژاپن در تهران نیز حضور داشتند و به بیان نظرات خود درخصوص راه های گسترش مناسبات دو کشور پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه