English

در دیدار وزیر خارجه واتیکان؛

ظریف: مشکل امروز جهان، افراط گرایی است که به یک منطقه محدود نمی شود

وزیر امور خارجه در دیدار وزیر خارجه واتیکان با تاکید بر ضرورت گفت وگو و همکاری موثر بین ادیان و تمدنها، گفت: مشکل امروز جهان، مشکل افراط گرایی است که به یک منطقه محدود نمی شود.

ظریف: مشکل امروز جهان، افراط گرایی است که به یک منطقه محدود نمی شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف روز چهارشنبه در دیدار پل ریچارد گالاگر وزیر خارجه واتیکان، با اشاره به روابط دیرپا، احترام آمیز و مبتنی بر درک متقابل میان تهران و مقر مقدس (واتیکان) گفت: ما برای شخصیت و مواضع عالیجناب پاپ احترام قائلیم. 
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به شرایط بحرانی منطقه، بر در پیش گرفتن راه حلهای مسالمت آمیز برای فائق آمدن بر این بحران‌ها تاکید کرد.
ظریف با اشاره به بحران شبه جزیره کره نیز گفت: جهان بعد از بحران کوبا، خطر استفاده از این سلاح ها را فراموش کرده بود، اما مجددا شاهد این خطر بزرگ برای جامعه جهانی هستیم.
وی در خصوص وضعیت مسلمانان روهینگیا در میانمار نیز خواستار همکاری و مساعدت همه کشورها برای توقف روند کشتار و اخراج دسته جمعی مسلمانان این کشور شد و از تلاشهای واتیکان در این زمینه قدردانی کرد.

حمایت واتیکان از توافق برجام

پل ریچارد گالاگر وزیر خارجه واتیکان، نیز در این دیدار با اشاره به دیدگاه های مشترک دو کشور در خصوص تحولات منطقه ای و اشتراک نظر در مورد گفت وگو و همکاری برای پایان دادن به بحران های منطقه ای، بحران مهاجرین و افراط گرائی گفت: واتیکان از استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و توافق برجام حمایت کرده است و هنوز هم حمایت می کند.
وی در ادامه اظهار داشت: تشویق فرهنگ صلح و همزیستی مسالمت آمیز ادیان در خاورمیانه، باید با جدیت دنبال شود و واتیکان همواره از این همزیستی بین ادیان حمایت کرده است.
گالاگر در خصوص مسلمانان میانمار نیز، ضمن اشاره به تلاش های واتیکان برای حل این بحران، گفت: ما به تلاشهای خود در این زمینه ادامه خواهیم داد.
وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و واتیکان در این دیدار، همچنین با ابراز رضایت از روند گفت وگو میان دو کشور، در خصوص مسایل مختلف سیاسی، اجتماعی و بین الادیانی در منطقه نیز به تبادل نظر پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه