English

تشریح مراسم بازسازی واقعه غدیر خم در نشست خبری

در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه چگونگی برگزاری مراسم بازسازی واقعه غدیر خم تشریح شد.

تشریح مراسم بازسازی واقعه غدیر خم در نشست خبری

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، سردار علی فضلی در نشست خبری ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم گفت: از اینکه توفیق یار ما در بازسازی بزرگترین حادثه اسلام شده است. کارهای بزرگی تاکنون صورت گرفته تا این واقعه سینه به سینه به مارسید و در انقلاب اسلامی چهره روشن تری از آن را شاهد هستیم. 

وی افزود: امروز در نتیجه اقدامات راهبردی بازسازی واقعه غدیرخم از سال 1389 از شهر قم آغاز شد. در اولین مراسم نزدیک به 70 هزار نفر از مردم استان قم و زائرین حضرت معصومه و با همراهی اهل سنت برگزار شد. سال بعد این کار توسعه کمی و کیفی پیدا کرد تا جایی که علاوه بر بیش از 140 نقطه از کشور، در عراق و سوریه نیز این مراسم اجرا گردید. 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: در بازسازی واقعه غدیرخم استان های کشور برای برگزاری باشکوه تر رقابت صمیمانه ای دارند. در برخی نقاط کشور هم خواستار برگزاری بیش از یک روز را به دلیل اقبال مردم داشته اند. 

در ادامه ظریف منش دبیر ستاد بازسازی غدیر خم بیان کرد: تبلیغ و توصیف این واقعه مسلم تاریخی که نقطه عطفی در اسلام بوده در دستور کار قرار گرفته است.  این واقعه بحث چگونگی استمرار رسالت همه پیامبران را به وجود آورد. توصیف این ایام صرفا مدنظر ما نبوده است. 

وی تاکید کرد: ما ترویج فلسفه غدیر را به همه جهانیان وظیفه خود می دانیم. شعار امسال هم لبیک یا رسوال الله است که پاسخی به دعوت ایشان در انتقال این واقعه به آیندگان محسوب می شود. در مراسم امسال علاوه بر بازسازی این واقعه تجلیل از 2500 سادات شهید را داریم. 

ظریف منش افزود: باید پیام این واقعه به همه بشریت برسد تا راه حلی برای عبور از شرایط دشوار باشد. این مراسم آدابی دارد که شامل هدیه دادن افراد به یکدیگر، شادی و نشاط، تهنیت گویی مسلمانان به یکدیگر، اطعام دادن، صدقه دادن و رسیدگی به مستمندان و نماز و روزه عید غدیر است. در تهران در سه نقطه نماز عید برگزار می شود. 

وی تصریح کرد: این عید مختص شیعیان نیست لذا برنامه های دیگری برای شهرستان هایی که اهل سنت حضور دارند نیز درنظر گرفته شده است. نمایش واقعه غدیر به صورت میدانی و با حضور مردم انجام می شود. این بازسازی موثرتر از مطالعه یک کتاب چند صد صفحه ای است و باید کودکان را به تماشای این مراسم برد. 

سردار یعقوب سلیمانی رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر خم هم در پایان اظهار داشت: بازسازی این مراسم با حمایت مردم در سال 89 کلید خورد. از ویژگی های این مراسم حضور مردم در یک صحنه میدانی بود. بیش از 7500 نفر در سراسر کشور  این مراسم را به نمایش می کشند. در 26 نقطه کشور این مراسم توسط اهل سنت اجرا می شود و بیش از یک میلیون نفر به صورت میدانی آن را تماشا می کنند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه