English

ربیعی در همایش مهارت آموزی سربازان مطرح کرد

پوشش ۳۰ درصد از سرمایه‌گذاری با افزایش بهره‌وری

وزیر کار گفت: فکر می‌کنم با افزایش بهره‌وری نیروی انسانی می‌توانیم ۲۰ تا ۳۰ درصد نقص سرمایه گذاری را پوشش دهیم، البته نظام آموزشی ما هم نقایصی دارد.

به گزارش خبرگزاری موج، علی ربیعی وزیر کار صبح امروز دوشنبه طی سخنانی در همایش مهارت آموزی سربازان گفت: یکی از چالش‌های امروز ما، سرمایه گذاری است و باید بخشی از کمبود سرمایه را با افزایش مهارت جبران کنیم؛ فکر می‌کنم با افزایش بهره‌وری نیروی انسانی می‌توانیم 20 تا 30 درصد نقص سرمایه گذاری را پوشش دهیم، البته نظام آموزشی ما هم نقایصی دارد.

وی افزود: بازار کار امروز، پیچیده شده و بحث مهارت بحث مهمی برای آینده کشور است.

وزیر کار تصریح کرد: برای مثل کشوری کره‌جنوبی، پیش از صنعتی شدن سهم قابل توجهی از جی دی پی را برای  آموزش قائل شدند، اگر می‌خواهیم سیاست رفاهی را دنبال کنیم باید به مهارت بیش از پیش بپردازیم.

ربیعی ادامه داد: امروز در زمینه مهارت دچار کمبود مهارت هستیم. فکر می‌کردیم فقر و بیکاری باعث طلاق است، ولی با  بررسی مشخص شد عدم مهارت کافی برای ارتباط، مشکل اصلی طلاق است.

وی افزود: امروز نیروهای مسلح دانش و مهارت را بسیار مهم می‌دانند و داشتن مهارت باعث پیشرفت کشور شده و جامعه‌ی دارای مهارت، در مقابل تحریم و جنگ زمین نمی‌خورد.

وزیر کار ادامه داد: ما در دولت بنا داریم از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم. بسیاری از معضلات جامعه از عدم وجود شغل و کار است و باید با تمام توان به سوی غلبه بر این مسئله برویم. ما اگر تمام توان خود را به کا ببندیم، 500 هزار شغل ایجاد می‌کنیم اما در طرح تکاپو با کمک نیروهای مسلح باید این کمبود را رفع کنیم و با سپاه کارهای خوبی را شرو ع کرده‌ایم. نظامی‌ها مهد تکنولوژی‌های جدید بوده و آنها محل توسعه بوده‌اند و با یک برنامه ریزی صحیح می توان این توانمندی رادر خدمت کشور بگیریم.

ربیعی با بیان اینکه با مهارت افزایی می‌توانیم شکنندگی جامعه را کم کنیم، تصریح کرد: با تفاهم نامه‌ای که امروز امضا کردیم، قصد داریم سربازان را وارد بازار کار کنیم؛ بسیاری از سال‌های عمرم را در سپاه پاسداران بودم و امروز خودم را به نوعی صاحبخانه می‌دانم و تمام تلاشم را در این امر به کار می‌بندم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی