English

سردار سلامی:

شهید «حججی» ‌نماد عزت، شکوه، عظمت‌ و افتخار ایران اسلامی است‌

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شهید «حججی» نماد عزت، شکوه، عظمت ‌و افتخار ایران اسلامی است.

شهید «حججی» ‌نماد عزت، شکوه، عظمت‌ و افتخار ایران اسلامی است‌

به گزارش خبرگزاری موج، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه  درکنگره یکصد‌و‌دومین سالگرد شهادت «رئیسعلی دلواری»، با بیان اینکه حافظه تاریخی ملت ایران زنده است اظهار داشت: حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران هرگز صحنه‌های ننگ‌آلود تهاجم استعمارگران را فراموش نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ‌ملت ایران دلاورمردی‌های قهرمانان مردان این سرزمین را فراموش نمی‌کند خاطر نشان کرد:  مردم هرگز قهرمانان و پرچمداران خود را از یاد نمی‌برند و این یک سنت الهی است و شهیدان مظاهر جاودانگی یک ملت هستند.

 سلامی بیان کرد: شهید رئیسعلی دلواری و همرزمانش الهام بخش روح جهاد و مقاومت برای مبارزه با استعمارگران هستند و اینان پرچمداران عزت ،شرف ،کرامت و آزادگی یک ملت و اولیای خاص الهی و سپر محکم امت و ملت در مقابل دشمنان هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه وقایع تاریخی هویت و فرهنگ یک ملت را می‌سازد، تصریح کرد: واقعه‌های تاریخی هرگز متعلق به گذشته نیستند و در تاریخ فراموش نمی‌شوند، بلکه  سازنده هویت و فرهنگ یک ملت هستند.

سلامی با اشاره به اینکه رئیسعلی دلواری هنوز در دل‌ها جا دارد افزود: اکنون پس از گذشتن 102 سال از شهادت رئیسعلی دلواری، این  سردار بزرگ مبارزه با استعمار در دل‌ها جا دارد که نشان از الهام بخشی این مبارز است.

وی با اشاره به شکست‌ناپذیری ملت‌هایی که از روح جهاد و مقاومت الهام می‌گیرند، بیان کرد: ملتی که از روح جهاد، مقاومت همراه با صداقت و  اخلاص الهام می‌گیرد، هیچ‌گاه شکست نمی‌خورد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ملتی که از رهبر خود الهام می‌گیرد شکست‌ناپذیر است، افزود: ملتی که از امام خود الهام می‌گیرد و راه را از طریق نگاه به آن ستاره درخشان جستجو می‌کند از آن ستاره پرنور ولایت مسیر را می‌یابد هرگز شکست نمی‌خورد.

سلامی‌ با اشاره به اینکه  هویت مستقل ایرانی و اسلامی  کسب شده است ،تصریح کرد: امروز ایران اسلامی با وجود همه هجمه‌های دشمنان با انقلاب اسلامی که یک موهبت الهی بود هویت مستقل ایرانی و اسلامی را کسب کرده است.

وی، استان بوشهر، تنگستان و دلوار را گورستان انگلیسی‌ها دانست و گفت: بزرگ‌مردان این سرزمین توانستند با اقتدار، مجاهدت و رشادت دست استکبار  و استعمار را از این کشور کوتاه کنند.

 

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اینجا تنها سرزمینی است که هیچ مقام انگلیسی و هیچ کشور استعماری و استکباری نمی‌تواند در آن پا بگذارد ،گفت: اقتدار ایران اسلامی به گونه‌ای که عظمت آن در جهان شناخته شده است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی نقش مهمی در معادلات جهانی دارد افزود: کسانی که می‌خواستند ایران را منزوی کنند اکنون با توجه به عظمت و اقتدار ایران اسلامی، برای حل مشکلات دست به دامن ایران می‌شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه  به پیشرفت‌های علمی و استقلال سیاسی ایران اشاره کرد و افزود: کشور ایران یک کشور پیشرفته ،صاحب علم و فناوری و استقلال سیاسی و فرهنگ مترقی است که این مهم سبب عزت و آبروی ایران اسلامی شده است.

سلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک رخداد شگفت‌انگیز در تاریخ جهان است، خاطر نشان کرد: ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی سیاست آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانا‌نش در این سرزمین دفن کرد و  زنده و بیدار شد.

وی با بیان اینکه تاریخ استعماری و سلطه‌طلبی در ایران هیچ‌گاه تکرار نمی‌شود، گفت: جهان اسلام دیگر نمی‌تواند میدان تاخت و تاز سیاسی کشورهای استعماری و استکباری و غربی باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه  با بیان اینکه مسلمانان در حال بازیابی و هویت بخشی دینی و ملی خود هستند ،گفت: کشورهای استعماری و استکباری از تاریخ ننگین‌ خود عبرت بگیرند و این تاریخ هیچ‌گاه تکرار نمی‌شود.

سلامی با اشاره به اینکه اینجا تنها سرزمینی است که هیچ مقام آمریکایی و انگلیسی نمی‌تواند پا بگذارد، گفت: شهید حججی نماد "عزت، شکوه، عظمت ‌و افتخار" ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امروز جهاد علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در کشور شکل گرفته است، افزود:  ایران از تاریخ غم‌انگیز خود درس آموخته و درس جدیدی به مسلمانان داده که نه تنها ایران بلکه سایر بلاد اسلامی میدان مبارزه فراگیر  علیه استکبار شده اند‌.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تمام جهان را درنوردیده است ،تاکید کرد: هیچ تهدیدی نمی‌تواند سبب تغییر جهت مسیر انقلاب اسلامی شود چرا که  امروز گفتمان انقلاب اسلامی مرزها را درنوردیده است.

سلامی با اشاره به اینکه جهان اسلام اکنون یک قدرت واقعی است ،بیان کرد: هم آمریکا و هم انگلیس بدانند نباید مانند قبل از انقلاب به ایران و جهان اسلام نگاه کنند  بلکه جهان اسلام اکنون یک قدرت واقعی است و این قدرت شکل گرفته ‌و هیچ ارعاب و تهدیدی و تحمیلی نمی‌تواند عامل بازدارنده ‌باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه ، تحریم را سیاست شکست خورده قدیمی‌ دانست و افزود: تحریم موضوع تازه‌ای نیست، سیاستی شکست خورده‌ است و آب در هاون کوبیدن برای آمریکاست و اکنون برای آمریکا هیچ راهی جز به رسمیت شناختن استقلال و شکوه و عظمت ملت ایران وجود ندارد.

سلامی با بیان اینکه ایران اسلامی کشوری مستقل و بی‌نیاز است ،گفت: برای تامین نیاز ایران اسلامی، خود را با هیچ کشوری تنظیم نکرده‌ایم بلکه بر اساس ظرفیت‌ها، تنطیم شده است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی ملت ایران را وادار به تسلیم نمی‌کند ،گفت: آنان می‌خواستند جلوی رشد و پیشرفت ایران اسلامی بگیرند اما اکنون با عظمت و با اقتدار شده است.

سلامی، ایران اسلامی را یک جهان دانست و بیان کرد: اکنون جوانان ایران اسلامی خود راه دستیابی به علم و فناوری را آموخته‌اند و ما اکنون یک جهان هستیم و این عظمت باید به رسمیت شناخته شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به پیشرفت اقتصادی و صنعتی ایران خاطر نشان کرد: تولید کالاهای ایرانی با کیفیت یک واقعیت ملی است چرا که اکنون کالاهای ایرانی در تمام فروشگاه‌ها وجود دارد و مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی