English

در دیدار رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی؛

رییس فراکسیون زنان مجلس: زنان ایرانی برخلاف تبلیغات خارجی در تمام حوزه ها فعالیت دارند

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در دیدار رییس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی گفت: زنان ایرانی برخلاف تبلیغاتی که خارج از ایران می شود، در تمام حوزه ها فعالیت دارند ولی نسبت فعالیت ها متفاوت است.

رییس فراکسیون زنان مجلس: زنان ایرانی برخلاف تبلیغات خارجی در تمام حوزه ها فعالیت دارند
به گزارش خبرگزاری موج، پروانه سلجشوری روز یکشنبه در دیدار 'بالکا ام باته' رئیس مجلس نمایندگان افریقای جنوبی با اشاره به انقلاب اسلامی ایران و انقلاب مردم افریقای جنوبی و مولفه های مشترک این دو انقلاب، از حضور وزیر امنیت افریقای جنوبی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری کشورمان تشکر کرد و این حضور را موجب تقویت روابط بین دو کشور دانست.
وی با اشاره به موضوع زنان به عنوان یکی از مباحث مورد توجه جهان امروز، گفت: فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی علاقمند است تا از تجارب مردم آفریقای جنوبی درباره حقوق زنان و نتایج تلاشهای موفقیت آمیز و موثر آفریقای جنوبی مطلع باشد و همچنین با اشتراک گذاشتن تجارب خودمان پس از انقلاب اسلامی به یک درک مشترک برسیم.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی در دوره اخیر افزایش صددرصدی نسبت به دوره قبل داشته، خواستار تشریح وضعیت حضور زنان در عرصه های عمومی و سیاسی کشور افریقای جنوبی شد. 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قوانین معطوف به عدالت جنسیتی در دوره جدید مجلس و همچنین مصوبات شورای عالی اداری کشور برای اختصاص حداقل 30 درصد از مناصب مدیریتی به زنان، قوانین دیگر نظیر بیمه زنان دارای سه فرزند و بیشتر و همچنین مشاوره های قبل و بعد از ازدواج را از دیگر گامهای برداشته شده در جهت رفع مشکلات زنان کشور بیان کرد.
سلحشوری با تاکید بر اینکه زنان ایرانی برخلاف تبلیغاتی که خارج از ایران میشود، در تمام حوزه ها فعالیت دارند ولی نسبت فعالیتها متفاوت است، گفت: به طور مثال در سفارت آفریقای جنوبی زنان شاغل زیادی داریم. در جامعه ایران ، زنان پزشک، استاد دانشگاه ، ورزشکاران و هنرمندان بخصوص در حوزه سینما و پرستاران زیادی داریم و خوشبختانه 70 درصد بدنه وزارت آموزش و پرورش از زنان تشکیل شده و بیش از 60 درصد دانشجویان تحصیلات عالیه را در دانشگاهها زنان تشکیل داده‌اند.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی همچنین تدوین لایحه منع خشونت علیه زنان و امنیت زنان را از دیگر اقدامات مهم دولت جمهوری اسلامی ایران برشمرد.
خانم 'بالکا ام باته' رئیس مجلس آفریقای جنوبی نیز ضمن تشکر از همراهی سلحشوری با او از بدو ورود به ایران، درباره انقلاب مردمی در دو کشور گفت: هم کشور شما و هم ما بعد از انقلاب مرکز توجهمان و منطقه ارزشمان مردم بودند . ما بعد از انقلاب تلاش کردیم تا رهبرمان را از زندان نجات دهیم و بخصوص زنها همیشه نقش مهمی داشتند. ما در قانون اساسی جدیدمان تلاش میکنیم تا عدالت و برابری جنسیتی واقع شود.
ام باته با بیان اینکه درحال حاظر ما در افریقای جنوبی با دو نابرابری جنسیتی و نژادی مواجه هستیم در این باره گفت: «در تدوین قانون اساسی جدید به طور جدی در پی رفع این نابرابری ها هستیم و به طور کلی حرکت در این زمینه در آفریقای جنوبی رو به جلو است.
در پایان این دیدار، رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی، به همراه پروانه سلحشوری و فریده اولادقباد، از صحن مجلس شورای اسلامی و همچنین از موزه مجلس شورای اسلامی دیدن کرد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه