English

محمدی گلپایگانی؛

مشارکت ۱۵ میلیون نفر در طرح قرآنی از برکت امام خمینی(ره) است/ امام از منظر رهبری

رئیس دفتر مقام معظم رهبری مشارکت 15 میلیون نفر در طرح 1451 را از برکت امام خمینی دانست و گفت: پیش از انقلاب خبری از این کارها نبود اما به برکت امام و انقلاب امروز 15 میلیون نفر در طرحی قرآنی مشارکت می‌کنند.

مشارکت 15 میلیون نفر در طرح قرآنی از برکت امام خمینی(ره) است/ امام از منظر رهبری

به گزارش خبرگزاری موج، آیین اختتامیه طرح بزرگ قرآنی بشارت 1451 با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم محمدی گلپایگانی طی سخنانی ضمن تبریک عید قربان گفت: خداوند حضرت ابراهیم(ع) را به‌عنوان دوست خود انتخاب کرد. بزرگواری که همه هستی و آنچه داشت در طبق اخلاص به خدای عزوجل تقدیم کرد و گفت خدایا! به امر تو خانواده‌ام را در این سرزمین سوزان و بی‌آب و علف رها کردم برای اقامه نماز. خدایا! دلهای مردم را متوجه آنها و متوجه این سرزمین کن و این اخلاص حضرت ابراهیم(ع) باعث استجابت این دعا شد تا جایی که امروز هم خانه کعبه مورد توجه مسلمانان است.

وی در ادامه در اهمیت خانه کعبه گفت: آن شبی که مشرکان قصد کشتن پیامبر(ص) را داشتند و حضرت علی(ع) بجای پیامبر(ص) در بستر خوابید، پیامبر(ص) به کعبه رفت و گفت؛ این سرزمین مکه و ای خانه کعبه! شما عزیزترین نقاط عالم پیش من هستید و اگر مجبورم نمی‌کردند اینجا را ترک نمی‌کردم، پس جبرئیل آمد و گفت: آن کسی که قرآن را بر تو نازل کرد تو را به این سرزمین بازمی‌گرداند و با فتح مکه این وعده الهی محقق شد، اما پیامبر(ص) در حالی‌که ظلم زیادی از مشرکان دیده بود، آنها را بخشید و آزاد کرد و سال‌ها بعد حضرت زینب(س) در مجلس شام خطاب به یزید گفت؛‌ ای کسی که پسر آزادشده در روز فتح مکه هستی.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از دست اندرکاران طرح قرآنی 1451 گفت: تقارن اختتامیه این برنامه با عید قربان و هفته ولایت را به فال نیک می‌گیریم، همچنین برگزاری این مراسم در محضر امام خمینی(ره) بزرگواری که همه عمر دنبال جلب رضای خدا بود و هنگام مرگ هم گفت با دلی آرام و قلبی مطمئن به‌سوی خدا می‌روم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره امام خمینی(ره) گفت: رهبر معظم انقلاب همواره در سخنان خود اوصاف مختلفی از حضرت امام(ره)‌ بیان می‌کند ازجمله اینکه امام(ره) ‌اهل خلوت، عبادت، گریه شبانه، عرفان، ذوق، تضرع و ارتباط با خدا بود و یا امام(ره) مردی که دشمنان را می‌ترساند و می‌لرزاند، اما درعین حال در برخورد با خانواده و مسائل عاطفی بسیار لطیف و مهربان و نمونه اشداءالکفار و رحماء‌ بینهم بود.

محمدی گلپایگانی پیوستن 15 میلیون نفر به طرح 1451 را افتخار بزرگی دانست و گفت: پیش از انقلاب کی از این حرف‌ها بود و کی این‌مقدار از مردم جذب برنامه قرآنی می‌شدند. اینها همه از عظمت قرآن است و بدانید دعای حضرت ولی‌عصر(عج) پشتیبان این حرکت شما خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه