English

وزیر دفاع: دیپلماسی دفاعی یکی از برنامه های اصلی وزارت دفاع است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به برنامه‌های این وزارت‌خانه جهت توسعه صادرات محصولات دفاعی گفت:‌ برخلاف اهداف کشورهای استعمارگر، برای تضمین امنیت و تقویت ثبات منطقه صادرات محصولات دفاعی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وزیر دفاع: دیپلماسی دفاعی یکی از برنامه های اصلی وزارت دفاع است

به گزارش خبرگزاری موج، امیر سرتیپ امیر حاتمی در برنامه تلویزیونی به بیان سیاست ها و راهبردهای دفاعی کشورمان پرداخت و اظهار داشت:‌ دیپلماسی دفاعی یکی از برنامه های اصلی وزارت دفاع است که توسط رئیس جمهوری نیز در مجلس مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: ما با همه کشورها به ویژه کشورهای منطقه، همسایگان و کشورهای اسلامی تعامل داریم و این تعامل را نیز توسعه خواهیم داد. مقام معظم رهبری در روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوازدهم به عنوان یکی از سه موضوع مهم به توسعه روابط و تعاملات تاکید کردند.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: در منطقه ای که امروز مسئله اصلی آن بی ثباتی و ناامنی است قطعا دیپلماسی دفاعی می تواند کمک موثری به دستگاه سیاست خارجی همه کشورهای منطقه داشته باشد.

حاتمی با اشاره به سیاست های دفاعی کشورمان در حمایت از محور مقاومت گفت: ملت ایران به عنوان الگوی مقاومت مردم در دوره دفاع مقدس و همچنین در دوره های بعد به عنوان پشتیبانی مقاومت مطرح هستند چرا که خود نمونه ای از مقاومت محسوب می شود در همین زمینه ما بر اساس فرامین اسلامی و آرمان ها و اهداف خود به دنبال حق طلبی هستیم و از همه کشورهایی که به دنبال حق طلبی و استکبار ستیزی باشند حمایت می کنیم.

وی تصریح کرد:‌ در دوره های قبل به لطف خدا این حمایت در چارچوب مورد نیاز کشورهای مقاومت در سطح کمک های مستشاری انجام شده و در دوره فعلی نیز در همین چارچوب ادامه خواهد یافت. گرچه توان نیروهای مسلح توان گسترده ای است و توان حمایت بزرگی از این کشورها را داریم اما امروز در همین محدوده درخواست شده با تمام توان حمایت های خود را انجام می دهیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه درباره برنامه های این وزارت خانه جهت توسعه صادرات محصولات دفاعی خاطرنشان کرد:‌ به لطف خدا امروز تمام نیروهای مسلح در حوزه های مختلف اعم از حوزه های موشکی، هوایی، دریایی، پدافند و رزم زمینی در داخل تامین می شود.

حاتمی گفت:‌ هدف اصلی ما از تولید محصولات دفاعی قطع وابستگی و پشتیبانی در تامین نیازهای نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه بسیاری از درگیری‌ها و بی ثباتی ها در منطقه در جاهایی اتفاق می افتد که کشوری به ویژه مستقل با ضعف مواجه است، اظهار داشت:‌ برای جلوگیری از درگیری و جنگ در کشورها حتما از صادرات محصولات دفاعی استفاده خواهیم کرد.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه بی تردید هدف ایران از توسعه محصولات دفاعی با اهداف کشورهای استعمارگر متفاوت است، خاطرنشان کرد: کشورهای استعماری عمدتا برای دستیابی به منابع کشورهای منطقه به آنها صادرات دفاعی انجام می دهند و حتی به بی ثباتی آنها نیز دامن می زنند اما ما برای تامین امنیت و تقویت ثبات منطقه موضوع صادرات محصولات دفاعی به کشورهای منطقه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه