English

اولویت های دولت دوازدهم از نگاه نماینده پیشین مجلس

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اولویت های دهگانه ای را برای دولت دوازدهم برشمرد.

اولویت های دولت دوازدهم از نگاه نماینده پیشین مجلس

به گزارش خبرگزاری موج، جواد آرین منش در خصوص اولویت های اصلی دولت دوازدهم گفت:‌ این دولت کار خود را در آستانه هفته دولت آغاز کرده و ان‌شاء‌الله بتواند در مسیر رفع فقر و فساد گام بردارد.

وی ادامه داد: به طور کلی اولویت های کاری دولت ها برنامه های پنج ساله را مشخص می‌کند که اجرایی شدن برنامه ششم توسعه نیز با عمر دولت دوازدهم مقارن شده است. اگر چه کمتر از سی درصد  برنامه های قبلی به دلیل آرمانی و غیر واقعی بودن اجرایی شده و هرگز در تحقق برنامه های سوم ، چهارم و پنجم موفق نبودیم.

این فعال سیاسی ، خاطر نشان کرد: دلیل عدم این موفقیت این است که شاخص های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هرگز با روند چشم انداز انطباق نداشته است بنابراین برنامه ششم سرنوشت بهتری نخواهد داشت لذا همه اهداف بلندپروازانه امکان تحقق ندارند بنابراین دولت باید کارهای خودرا اولویت بندی کند و از میان تکالیف مشخص شده در برنامه ششم، برنامه اجرایی واقع بینانه ای برای ۴ سال خود استخراج و ابلاغ کند.

آرین منش همچنین تصریح کرد: از سویی دولت باید به جای کلنگ زنی های آرمانی در راستای تکمیل پروژه های نیمه تمام گام بردارد. همچنین ارتقای بهره وری و استفاده مناسب از امکانات کشور و ثروت ملی را به جای چشم دوختن به منابع جدید دست نیافتنی مورد توجه قرار دهد.

این نماینده پیشین مجلس در ادامه گفت:‌ جلب و جذب سرمایه های ایرانیان خارج از کشور به جای تلاش بی ثمر برای جلب سرمایه گذاری کشورهایی که هرگز به ما اعتماد نمی کنند و ایجاد مشاغل کوچک و زودبازده به جای سرمایه گذاری های سنگین و دیربازده باید در اولویت های کاری دولت دوازدهم قرار گیرد.

وی همچنین بیان کرد:‌اتمام کار سیاست های اصل ۴۴ و واگذاری اقتصاد دولتی به بخش خصوصی و تعاونی به معنای تقویت بخش خصوصی توسط دولت به جای رقابت با آن موضوع قابل توجهی است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دولت باید به جای ورود به عرصه سیاستگذاری به اجرا بپردازد، به اولویت های دیگر دولت دوازدهم اشاره کرد و افزود: توجه به فرهنگ کار و تلاش و توجه به اقتصاد فرهنگ که در حال حاضر تعطیل است موضوع مهمی است چرا که شاخص کتابخوانی و مطبوعات واقعا تعطیل شده است.

آرین منش یادآور شد: درباره موضوع رفع بیکاری نیز دولت باید ضمن ایجاد شغل به فرهنگ کار توجه کند. همچنین پرداختن به اصل کار به جای پرداختن به حاشیه های سیاسی باید در دستور کار باشد.

وی تاکید کرد:‌اصلاح نظام بانکی و کاهش سودهای بانکی و سوق دادن پول ها به سمت تولید تا مادامی که نظام بانکی اصلاح شود ، مسئله بسیار مهمی است و باید جلوی سودجویی بنگاه های اقتصادی و رباخواری گرفته شود در غیر این صورت چرخ اقتصاد به حرکت در نمی آید.

این نماینده پیشین مجلس در پایان با اشاره به آغاز هفته دولت ، گفت: هفته دولت یادآور ایثارگری های دولتمردانی است که جان خود را برای ایران اسلامی نثار و نام خود را جاودانه  کردند  مانند شهیدان رجایی و باهنر. این هفته یادآور ساده زیستی های رجایی ها ، ارزش‌مداری های باهنر و خدمت بی منت و توجه به محرومین و عدالت اجتماعی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه