English

وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران

ظرفیت صنعت روغن کشی در کشور چند برابر ظرفیت مورد نیاز است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت های ما در حوزه صنعت روغن کشی و تصفیه روغن چندبرابر نیاز کشور است که لازم است به بخش صادرات این بخش توان ظرفیتی خود را پویا نگه دارد.

ظرفیت صنعت روغن کشی در کشور چند برابر ظرفیت مورد نیاز است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمود حجتی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: اولین پیشنهاد من امروز بحث حوادث غیرمترقبه و بیماری هایی مربوط به صنعت مرغداری و دام است. 

وی در مورد بحث جلوگیری از تعطیلی کارخانجات روغن تصریح کرد: ما یک میزان مشخصی روغن احتیاج داریم. مثلا یک میلیون و چهارصد هزار تن در سال است که امیدواریم سال به سال این میزان کمتر شود. جهت گیری ما در دولت این بود که به جای واردات روغن خام, دانه روغنی وارد شود تا ارزش افزوده اش در داخل کشور انجام شود. 

حجتی افزود: ولی آنچه در واقعیت است هم در صنعت روغن کشی و هم در صنعت تصفیه روغن, ظرفیت هایی که ایجاد شده چندبرابر نیاز کشور است. قطعا بخشی از ظرفیت ها را باید دست اندکاران به سمتی ببرند که واردات دانه های روغنی را به صورت محصول برای کشورهای هدف صادر کنند. اگر کارخانه ای با ظرفیتش عمل نمی کند به این دلیل است. 

وزیر جهاد کشاورزی در مورد تخلفات خرید تضمینی گندم بیان داشت: تخلفی به این صورت رخ داد که یک نفر گندم کشاورزان را خریداری کرده بود و با ماسه الوده کرده بود که این موضوع باعث شد مرکز خرید تحویل نگیرد. و بعد مدعی شد و جریان سازی کرد که خرید گندم چرا انجام نمی شود. 

وی ادامه داد: اما بررسی ها مشخص شد گندم کشاورز بدون ماسه و الودگی بوده است و بعد الوده شد. دادستانی و تعزیرات ورود کردند و درنهایت فرد خاطی موظف شد گندم را پاک کند و گندم پاک را تحویل دهد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه