English

نهاوندیان در جمع خبرنگاران

کار معاونت اقتصادی هماهنگی میان تیم اقتصادی دولت است

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: معاونت جدید برای هماهنگی تیم اقتصادی در نظر گرفته شده است.

کار معاونت اقتصادی هماهنگی میان تیم اقتصادی دولت است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس‌جمهور در حاشیه اولین جلسه هیات دولت درباره برنامه‌های خود در دولت دوازدهم اظهارکرد: همچنان که آقای رییس‌جمهور در سخنرانی تحلیف و همچنین در سخنرانی معرفی کابینه در مجلس تصریح کرد، یک سازمان جدیدی برای هماهنگی تیم اقتصادی در نظر گرفته شده به همین جهت هم معاونت اقتصادی از سوی اقای روحانی تعیین شده و ستاد اقتصادی با ریاست رییس‌جمهور این هماهنگی را طراحی و پایش می‌کند.

او ادامه داد: در دولت‌های مختلف گذشته دستگاه‌‌های مختلف عهده‌دار بخشی از سیاست‌های اقتصادی بودند، اما واقعیت این است که اقتصاد ایران واحد است و می‌بایست ساز و کاری برای هماهنگی سیاست‌ها و اقدامات صورت می‌گرفت. از همین‌رو با این نگاه که فعالیت اقتصادی برای مردم است، دولت قرار است از تصدی‌گری فاصله بگیرد و فضای فعالیت اقتصادی برای مردم را بازتر کند.

معاون اقتصادی رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: اولویت مهم ما این است که موانع کسب و کار از سر راه مردم برداشته شود و مقررات هر چه کمتر شده و شتاب برای تولید و اشتغال با کم کردن مجوزها و محدودیت‌های مقرراتی و بروکراسی اقتصادی بیشتر شود.

نهاوندیان بیان کرد: می‌توان امیدوار بود که در ساز و کار جدید هماهنگی تیم اقتصادی به سرعت بیشتر دست پیدا کنیم و از جمله این حوزه‌های توجه بحث سرمایه‌گذاری خارجی و دسترسی به بازارهای جهانی، مشارکت در کسب فن‌آوری است و بخش اقتصاد بین‌الملل یک وجه بسیار پررنگ این تیم جدید در حوزه اقتصادی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معاونت اقتصادی مسئولیت تیم اقتصادی دولت را برعهده دارد و وزرا باید به شما پاسخگو باشند، گفت: این ساز و کار ان‌شاءالله در ستاد اقتصادی بحث و به موقع اطلاع‌رسانی خواهد شد اما نکته مهم این است که ما از طولانی شدن مسیر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در مباحث اقتصادی فاصله خواهیم گرفت و سرعت در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری با مشارکت نخبگان بیشتر خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی