English

آذری جهرمی در جمع خبرنگاران

در یک سال آینده در سطح ۸ کلانشهر پروژه فیبر نوری اجرای می شود

وزیر ارتباطات گفت: ظرف یک سال آینده در سطح ۸ کلانشهر پروژه فیبر نوری اجرایی خواهد شد.

در  یک سال آینده در سطح ۸ کلانشهر پروژه فیبر نوری اجرای می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه اولین جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اولویت‌های خود در وزارت ارتباطات عنوان کرد: بحث سرعت و اینترنت موبایل و پهن‌باند بستگی به این دارد که طراحی سلولی شبکه‌های موبایل به چه شکل باشد. شرکت‌های موبایل موانعی دارند که عمده آن این است که باید دکل‌های خود را در اماکنی مستقر کنند که بتوانند پوشش‌دهی مناسب داشته باشند یکی از موانع جدی برای این شرکت‌ها امروز همین است.

او افزود: مشکل دوم این است که فیبر شهری متناسب با ظرفیتی که لازم است، وجود ندارد.  ما باید وارد تعامل سازنده با شهرداری‌ها برای برای رفع این دو مشکل شویم. این جزو سیاست‌های ما است که تصمیماتی را اتخاذ کنیم و دو مساله را حل کنیم؛ یکی استقرار دکل‌ها و رفع مزاحمت‌هایی که برای مردم است و دیگری رفع مشکل فیبر نوری درون شهری که باید مشکل آن را هم حل کنیم تا سرعت مطلوبی در حوزه پهن‌باند موبایل داشته باشیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در اینترنت خانگی یک معضل جدی داریم که ۳۰ درصد خطوط ما زیر ۲ مگابایت هستند و کیفیت لازم را ندارند. راهکار این موضوع اجرای پروژه اف تی تی بی یا اف تی تی اچ است و در این حوزه فعال هستیم و ظرف یک سال آینده در سطح ۸ کلانشهر پروژه فیبر نوری را اجرا می‌کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه