English

رحمانی فضلی در صحن علنی مجلس

در چهار سال گذشته تعداد ان جی اوها از چهار هزار واحد به ۱۲ هزار واحد افزایش یافت

وزیر کشور گفت: در چهار سال گذشته تعداد سازمان های ان جی او در کشور از چهار هزار واحد به 12 هزار واحد افزایش یافت.

در چهار سال گذشته تعداد ان جی اوها از چهار هزار واحد به 12 هزار واحد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست علنی عصر امروز (شنبه، 28 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه های پیشنهادی خود برای تصدی وزارت کشور گفت: در طی چند روز گذشته که در جلسات کمیسیون ها، فراکسیون ها و مجامع نمایندگان حضور پیدا کرده ام، موضوعات، مسائل و مشکلات مختلفی در خصوص وزارت کشور مطرح شد.

وزیر پیشنهادی کشور افزود: به استحضار نمایندگان می رسانم بنده به عنوان کسی که تجربه معاونت پارلمانی صدا و سیما، نمایندگی مجلس، معاون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، وزیر کشور در دوره گذشته را دارم تاکید کنم که کاملا با فضای مجلس و نمایندگان آشنا بوده و به آن ها کاملا حق می دهم که مسائل منطقه ای و ناحیه ای را پیگیری کنند.

وی افزود: اتفاقات چند روز اخیر مجلس زیبایی بود. بنده قبل از انقلاب در شیروان متولد شده و فرمانداری این شهرستان در جایی واقع بود که ما باید روزانه یک بار از جلوی آن عبور می کردیم اما همیشه در جلوی فرمانداری دو نگهبان و در پشت آن نیز نگهبانانی حضور داشتند بنابراین به هیچ وجه افراد عادی حق ورود به فرمانداری را نداشتند بنابراین  یکی از خواسته های ما به عنوان جوانان آن زمان ورود به فرمانداری بود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اولین بار در شیروان به داخل فرمانداری رفتیم و در حال حاضر خدا را شاکرم که به همت مردم و خون شهدا و با هدایت های امام راحل و رهبری 430 فرمانداری، 1400 بخشداری و 34 هزار دهیاری در اختیار بنده است ضمن اینکه نمایندگان ناظر بر فعالیت وزارتخانه ها هستند.

وزیر پیشنهادی کشور گفت: از رئیس جمهور که لطفشان دوباره شامل حال من شد و بنده را به عنوان وزیر به مجلس معرفی کردند تشکر کنم. وزارت کشور  با توجه به ابعاد مختلف آن و جنبه های استراتژیک و مهم در حوزه های سیاسی و امنیتی می تواند در اقتدار ملی نقش بسیار بزرگی داشته باشد. همچنین وزارت کشور به عنوان وزارت حاکمیتی در تامین رضایت عمومی مردم موثر است.

رحمانی فضلی گفت: سیاست خارجی دنباله رو سیاست داخلی است. یک کشور منسجم و متحد و توسعه یافته و با مردمی رضایتمند می توانند پشتوانه ای مقتدر برای سیاست خارجی باشند تا سیاست خارجی در عرصه های بین المللی و تامین منافع کشور حرکت کند و ابزارهای مختلف و مناسب دیپلماتیک، اقتصادی و سرمایه ای را به داخل کشور منتقل کنند تا در داخل بتوانیم به حوزه اقتدار بیافزاییم بنابراین این توفیقی که در 4 سال گذشته برای فعالیت در این مسند پیدا کردم به طور قطع جای شکرگزاری دارد.

مبنای وزارت کشور توسعه محوری است

وزیر پیشنهادی کشور افزود: مبنای انتخاب رئیس جمهور برای وزارت کشور مبنای توسعه محوری بوده است. موضوع توسعه یک موضوع همه جانبه است، توسعه در بعد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی باید مورد توجه قرار گیرد بنابراین برای اینکه به این توسعه دست پیدا کنیم باید تمام اجزاء توسعه را به صورت هماهنگ و جامع ببینیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه