English

لاریجانی در پاسخ به اخطار رحیمی:

همزمان با برگزاری جلسه علنی نباید نشست دیگری در مجلس برگزار شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان برگزاری جلسه علنی نباید نشست دیگری در مجلس برگزار شود. این موضوع رعایت می شود و در حال حاضر نیز 260 نماینده در صحن علنی حضور دارند.

همزمان با برگزاری جلسه علنی نباید نشست دیگری در مجلس برگزار شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، علیرضا رحیمی در نشست علنی امروز (شنبه 28 مرداد) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 142 قانون اساسی گفت: فراکسیون های مختلف در هنگام برگزاری صحن علنی مجلس نشست هایی برگزار می کنند، که در مواردی که خارج از مباحث مجلس است، به ما ارتباطی ندارد، اما در مواردی به جلسه مرتبط است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر یکی از فراکسیون های مجلس اعلام کرده است که امروز مناظره ای بین یکی از وزرای پیشنهادی و رئیس یکی از کمیسیون های مجلس برگزار کرده است، با توجه به اینکه نشست های صبح و عصر مجلس یک جلسه محسوب می شود و قاعدتاً در میان برگزاری جلسات علنی، برگزاری نشست فراکسیون علاوه بر اینکه انرژی وزرا را می گیرد، معلوم نیست که مفید به فایده باشد.

رحیمی تصریح کرد: در هفته گذشته زمان داده شد تا فراکسیون ها نشست هایی با وزرای پیشنهادی داشته باشند. ظاهراً مقرر شده است که بین جلسه نوبت صبح و عصر امروز، یک فراکسیون نشست برگزار کند. فراکسیون ها قائل به شخص نیستند که یک نفر تصمیم گیرنده باشد.

 لاریجانی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: در حال حاضر جلسه ای غیر از جلسه علنی نداریم و حدود 260 نفر از نمایندگان در نشست حاضرند و به صورت همزمان فراکسیونی جلسه ندارد. البته بین نوبت نشست صبح و عصر وقت نمایندگان آزاد است، بنابراین ما مانع برگزاری نشست در وقت آزاد نمایندگان نمی شویم و گفت وگو و مشورت میان نمایندگان می تواند در بین نشست های صبح و عصر مجلس انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان برگزاری جلسه علنی نباید نشست دیگری در مجلس برگزار شود. این موضوع رعایت می شود و در حال حاضر نیز 260 نماینده در صحن علنی حضور دارند. بحث بررسی صلاحیت وزیران در مجلس، موضوعی کاملا جدی است، بنابراین باید همه حضور داشته باشند و همچنان که می بینید نمایندگان نیز حضور دارند و مشارکت و رایزنی در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه