English

/مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی/

الماسی: وزارت راه چه مطالعه‌ای در زمینه ریسک‌های جاده‌ای انجام داده است؟

نماینده مردم دیر و کنگان به توسعه ناوگان هوایی، زمینی و دریایی تاکید کرد و گفت: وزارت راه در زمینه ریسک‌های جاده‌ای چه اقدامات عملیاتی و مطالعاتی انجام داده است؟

الماسی: وزارت راه چه مطالعه‌ای در زمینه ریسک‌های جاده‌ای انجام داده است؟

به گزارش خبرگزاری موج، سکینه الماسی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از عوامل توسعه کشورها ناوگان زمینی، هوایی و دریایی است، گفت: در کشور ما، اغلب حمل و نقل مسافر از طریق جاده‌ها انجام می شود و نیازمند هستیم که در صنعت حمل و نقل بویژه جاده‌ای تغییرات اساسی صورت گیرد.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی راه گفت: از اقدامات شما در توسعه کمی و کیفی راه آهن مطلع هستیم اما با این آهنگ رشد تا چند سال دیگر قرار است نسبت حمل و نقل ریلی و جاده‌ای منطقی باشد.

این نماینده مجلس افزود: آقای آخوندی اولویت توسعه خطوط راه آهن به استان ها و شهرهای کشور براساس کدام نیازسنجی صورت گرفته است؟ آیا می دانید به ازای هر یک از مسافرانی که کشته می شوند چه خسارت مادی و معنوی به کشور تحمیل می‌شود؟

نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس همچنین بیان کرد: وزارت راه در زمینه ریسک‌های جاده‌ای کشور چه اقداماتی را برای شناسایی و مطالعه انجام داده است؟ آیا نقشه‌ای از پراکندگی تراکم جاده ای و حوادث را در دست دارید؟ بنابراین ضرورت دارد تا نسبت به ساخت جاده‌ها متناسب با نیازسنجی‌ها حذف و اصلاح  نقاط حادثه خیز انجام شود.

الماسی در ادامه به وضعیت مسکن نیز اشاره کرد و گفت: صنعت ساختمان در سال‌های آخر دولت دهم به دلیل سیاستگذاری نادرست اقتصادی با رکود بی سابقه‌ای مواجه شد و متاسفانه همچنان جثه سنگین رکود بر این بخش سایه افکنده است و سیاست‌های دولت یازدهم نیز گره فروبسته را نگشوده است. اگرچه این مساله تابع متغیرهای دیگری هم است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد نقش دولت می‌تواند سیاستگذاری و نظارت باشد، اما آنچه مورد دل نگرانی مردم شده این است که از سخنان چند روز گذشته رئیس جمهور اینگونه استنباط شده بود که در دولت اختلاف نظرهای جدی در این مورد وجود دارد، بفرمایید سیاست‌های شما در دولت دوازهم چگونه است؟

وی با اشاره به اینکه ایران در گسل زلزله قرار گرفته، گفت: ضرورت دارد بازسازی بافت‌های فرسوده در شهرها که در صورت بروز زلزله آسیب جدی خواهند دید در دستور کار قرار گیرد.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه بوشهر قلب اقتصادی ایران است، گفت: نفت، گاز، انرژی، شیلات و نخیلات و ده ها و صدها فرصت دیگر در این منطقه وجود دارد اما توجهی به توسعه زیرساخت های آن نمی شود.

الماسی در پایان اظهار داشت: بیش از 10 سال پیش عملیات اجرایی خط آهن بوشهر شروع شده اما هنوز به اتمام نرسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی