English

سقائیان‌نژاد، شهردار قم باقی ماند

مرتضی سقائیان‌نژاد با 13 رأی قاطع از سوی شورای پنجم شهر قم به عنوان شهردار قم ابقاء شد.

سقائیان‌نژاد، شهردار قم باقی ماند

به گزارش خبرگزاری موج ، رئیس موقت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم صبح امروز در نشست خبری با اعلام این خبر عنوان کرد: مرتضی سقائیان‌نژاد با 13 رای قاطع منتخبین به عنوان شهردار قم ابقا شد.

عبدالله جلالی خاطرنشان کرد:امید است ابقای شهردار قم یک گام موثری در جهت اعتلا و توسعه و پیشرفت قم در عرصه های عمرانی و زیربنایی باشد.

وی افزود:پس از بررسی‌های زیاد در ارزیابی نهایی و تدوین 22 شاخص مهم و 95 زیرشاخص در تعیین شهردار، سقائیان نژاد ابقاء شد. در این شاخص ها توجه ویژه‌ای به بخش نامه های وزارت کشور و شاخص های مهم در انتخاب شهردار در کلان شهرها و روش های علمی شده است.

جلالی با اشاره به ویژگی‌های شهردار طبق شاخص‌های مطرح شده عنوان کرد: پایبندی و تعهد به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، تخصص، توان مدیریتی، شناخت شهر و مشکلات و دغدغه‌های آن، آشنایی با مقررات شورا و شهرداری، شناخت ابعاد فرهنگی و اجتماعی و اقلیمی و جغرافیایی شهر، تفکر راهبردی و رویکرد انقلابی از جمله این ویژگی‌هاست.

وی اظهار کرد: شهردار باید با نگاه توسعه محوری در جهت جذب سرمایه گذار و رفع مشکلات اقتصادی تلاش کند و با مدیریت جهادی و قدرت تحلیل و مقبولیت اجتماعی توجه خاصی به توسعه داشته باشد و با بهره گیری از نیروهای متخصص، پروژه های مهم و نیمه کاره را در اولویت قرار دهد. محرومیت زدایی از مناطق مختلف شهری، مدیریت شهری، انظباط مالی، استفاده از راهکارهای مناسب در تحقق اقتصاد مقاومتی و تعامل خوب با شورا و مسئولان از جمله شاخص ها در انتخاب شهردار است.

رئیس موقت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم توضیح داد: یکی از وظایف اصلی شورا، انتخاب شهردار است که در جهت فرآیند انتخاب شهردار علاوه بر شاخص‌ها، مهم ترین اصول و مبانی و انتظارات مردم نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است. طبق بررسی های صورت گرفته سقائیان نژاد این امتیارات را اخذ کرد هر چند گزینه های دیگری نیز مطرح بود اما بالاترین امتیازات را در اصل ثبات مدیریت و برنامه محوری، شهردار فعلی قم کسب کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه