English

مخالف وزیر پیشنهادی وزارت خارجه

حمایت از اتباع ایرانی در چند سال اخیر بسیار ضعیف بوده است

نماینده بهار و کبودرآهنگ گفت: حمایت از اتباع ایرانی در چند سال اخیر بسیار ضعیف بوده و شکایات متعددی در این زمینه به مجلس واصل شد

حمایت از اتباع ایرانی در چند سال اخیر بسیار ضعیف بوده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه 25 مرداد) قوه مقننه که اختصاص به بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه داشت، در مخالفت با محمدجواد ظریف، گفت: رئیس‌جمهور در ابتدای دوره گذشته بیان کرد که باید بانک‌ها و همچنین سفارتخانه‌ها ساماندهی شوند.

وی ادامه داد: زمانی که بنده رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس بودم حدود 10 تا 15 شکایت از سفارتخانه‌ها به این کمیسیون درباره مسائل مختلف ارجاع شد که ما آنها را بررسی کردیم که عمده‌ترین آنها درباره ضعف مفرط سفارتخانه‌ها در پاسخگو بودن سفرا بود.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس با تاکید بر اینکه در بحث صادرات و واردات کالا و همچنین بازاریابی و حل مشکلات بازرگانان، وزارت خارجه باید همکاری لازم با بازرگانان را داشته باشد، اضافه کرد: بازرگانان عمدتا گلایه‌هایی در این زمینه به مجلس داشته‌اند، البته در جلساتی که با آقای ظریف داشتیم، وی قول داد معاونت اقتصادی در دستگاه دیپلماسی تشکیل شود.

پورمختار با بیان اینکه متاسفانه حمایت از اتباع ایرانی در چند سال اخیر بسیار ضعیف بوده و شکایات متعددی در این زمینه به مجلس واصل شده، اظهار داشت: در جلسه‌ای که با آقای قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه داشتیم، وی اعلام کرد دلیل عدم حمایت مناسب از اتباع ایرانی نداشتن بودجه است و این موضوع را به آقای روحانی نیز گفتیم که آقای رئیس‌جمهور هم گفت "پول نداریم".

وی با بیان اینکه ضعف دیگر دستگاه دیپلماسی برقراری ارتباط مناسب از طریق سفرا با سایر کشورهاست، گفت: از دیپلماسی عمومی نتوانسته‌ایم به درستی استفاده کنیم که این نشان از ضعف آقای ظریف در وزارت خارجه است؛ سفرا به خوبی به مسئولیت خود نمی‌پردازند و بحث مالی درباره برخی از سفارتخانه‌ها و سفرا مطرح است. این مناسب نیست که برخی سفرا در سایر کشورها به دنبال بحث مالی و ادامه تحصیل خود باشند.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس با اعلام اینکه روابط کشورمان با کشورهای آمریکای لاتین تضعیف شده و یا رو به کاهش است افزود: در حوزه خلیج فارس و کشورهای تازه استقلال یافتله از شوروی نیز روال به همین گونه است و روابط رو به سردی است.

پورمختار با بیان اینکه در موضوع اقدامات ضد حقوق بشری برخی از کشورها به مانند انگلیس و آمریکا دستگاه دیپلماسی ضعفهایی داشته است، افزود: وزارت خارجه نتوانسته در سازمان ملل و سازمانهای بین‌المللی اجماعی ایجاد کند تا قطعنامه‌هایی ضد کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس که هزاران نقطه از تعرض به حقوق بشر در رفتار آنها دیده شده است صادر شود.

وی تصریح کرد: تاکنون دستگاه دیپلماسی گزارشی از چرایی صدور قطعنامه‌های ضد حقوق بشری، ضد ایران تهیه و ارائه نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه