English

ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:

آیا در دوران مدیریت کرباسیان در گمرک قاچاق کالا از بین رفت؟

ملکی گفت: آقای کرباسیان شما چهار سال مسئولیت گمرک ایران را داشته‌اید و باید کارنامه خود را ارائه می‌دادید. ما چگونه شما را قضاوت کنیم. آیا در گمرک قاچاق کالا از بین رفته؟ برنامه شما برای مقابله با قاچاق از مبادی رسمی چیست؟

آیا در دوران مدیریت کرباسیان در گمرک قاچاق کالا از بین رفت؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، ولی ملکی نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: صحبت من با عنوان مخالف به خاطر ندیدن توانایی‌های ایشان نیست، بلکه به دنبال نقد منصفانه وزیر پیشنهادی برای ارتقاء برنامه‌های ایشان هستیم.

وی افزود: پروفسور حسابی یک گفته‌ای دارند که می‌گویند کلمه "ولش کن" پدر کشور ما را در آورده است. زمانی که من به عنوان مخالف ثبت‌نام کردند، برای مخالفت با وزیر دوستان گفتند که نقص‌هایش را توجه نکن و ولش کن.

ملکی اظهار داشت: آقای کرباسیان فردی اخلاق‌مدار و خوش برخورد است، اما برنامه‌های ایشان به جزء نظریه‌پردازی چیزی ندارد، اقتصاد اعداد و ارقام می‌خواهد و باید برنامه کمی ارائه شود تا بتوان سالیانه گزارشی را ارائه داد.

وی خاطرنشان کرد: آقای کرباسیان شما چهار سال مسئولیت گمرک ایران را داشته‌اید و باید کارنامه خود را ارائه می‌دادید و براساس آن برنامه خود را اعلام می‌کردید. ما چگونه شما را قضاوت کنیم. آیا در گمرک قاچاق کالا از بین رفته؟ برنامه شما برای مقابله با قاچاق از مبادی رسمی چیست؟

جایگاه دهم ایران در رشد ناخالص داخلی از میان 24 کشور منطقه

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس اظهار داشت: لاریجانی چند وقت پیش شاخص‌های هجده‌گانه را اعلام کردند که چند مورد به وزارت اقتصاد مربوط است، مانند رشد ناخالص داخلی که ایران از 24 کشور منطقه، رتبه دهم را دارد و از 191 کشور جهان، رتبه هجدهم؛ برنامه شما برای ارتقای این رتبه چیست؟ همچنین درباره آزادی اقتصادی که جمهوری اسلامی می‌خواهد در سال 1404 به عنوان کشور اول منطقه باشد، در حال حاضر از 22 کشور در رتبه بیست و دوم قرار دارد و از 181 کشور جهان، صد و هفتاد و چهارم است. با این روند هرگز به اهداف خود نخواهیم رسید. در چهار سال گذشته هم یک رتبه سقوط کرده‌ایم، یعنی از 173 به 174 رسیده‌ایم. در مورد نرخ تورم نیز از 24 کشور منطقه نوزدهم هستیم و از 189 کشور جهان، صد و پنجاه و هشتم که خوشبختانه در چهار سال گذشته 30 رتبه ارتقاء داشته‌ایم. شما باید برنامه خود را برای بهبود این رتبه نیز اعلام کنید.

وی افزود: سهم سرمایه‌گذاری خارجی (GDP) از 24 کشور منطقه، بیست و دوم هستیم. وزیر پیشنهادی محترم برنامه خود را اعلام کنید که چه خواهید کرد؟ زمانی که از 177 کشور جهان صد و هفدهم هستیم. در رقابت‌پذیری اقتصادی نیز از 20 کشور هفدهم و در جهان از 138 کشور در رتبه هفتاد و ششم قرار داریم.

شفافیت سرمایه گذاری وضعیت خوبی ندارد

ملکی اظهار داشت: شفافیت سرمایه‌گذاری نیز وضعیت خوبی ندارد و از 21 کشور منطقه، هجدهم هستیم و در جهان از 31 کشور صد و شانزدهم هستیم، در این صورت با این شاخص‌ها رشد اقتصادی تحقق نخواهد یافت و رکود برطرف نخواهد شد.

وی اظهار داشت: شما با چه روشی سرمایه‌گذاری مردمی را با توجه به رشد نقدینگی بالا خواهید برد؟ زمانی که بانک‌ها 18 درصد سود روزانه می‌دهند چگونه این کار انجام خواهد شد. در صورتی که وزیر سابق آقای طیب‌نیا اظهار داشت من هیچ اشرافی نسبت به بانک مرکزی ندارم.

من از کرباسیان بهتر برنامه می نویسم

ملکی در پایان اظهار داشت: شما چگونه می‌توانید این برنامه‌ها را اجرا کنید. اگر نتوانید برنامه شما شعار است و با شعار نمی‌توان کاری کرد. همچنین باید در برنامه‌های خود موارد را با اعداد و ارقام اعلام کنید تا بتوانند مردم و نمایندگان برنامه‌های شما را بررسی کنند. با این حال برنامه‌های شما شعار است و من هم می‌توانم بهتر از اینها را بنویسم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه