English

آذری جهرمی در دفاع از برنامه‌های خود در مجلس:

نگاه ما به شبکه‌های اجتماعی و مجازی نگاه فرصت محور است

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دکترین ما دکترین مقام معظم رهبری است، گفت: نگاه ما به شبکه‌های اجتماعی و مجازی نگاه فرصت محور است.

نگاه ما به شبکه‌های اجتماعی و مجازی نگاه فرصت محور است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج‌،‌ محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم و در دفاع از برنامه‌های پیش روی خود با اشاره به سفر خود در استان بوشهر به همراه محمود واعظی اظهار داشت: در سیل اخیری که دامن برخی مناطق کشور را گرفت بنده به همراه آقای واعظی به این استان سفر کردم.

وی افزود: در طی 4 سال گذشته رشدی در استان بوشهر صورت گرفته است که این توسعه بدون زحمت و بی‌برنامه امکان‌پذیر نبود.

وی بر همین اساس  اضافه کرد: اگر ما در بخش خصوصی حرکت کردیم قانون این را به ما اعلا کرده که چنین کاری انجام دهید. افتخار ما است که چنین کاری انجام می‌دهیم اگر مسیر حرکتی ما نادرست بود چرا زمانی که بنده معرفی شدم سندیکای مخابرات نامه زده و از آقای روحانی تشکر می‌کند. بنده شایسته این لطف نبودم اما می‌خواهم بگویم که موضوع چیست.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: هر چند که آقای پورمختار درست اشاره کرد و اموری که در طول این دو سال اتفاق افتاد را شخص بنده انجام ندادم بلکه کار تیمی بود که همه بخش‌های وزارت ارتباطات درگیر آن بودند همه پرسنل و جوانان وزارت ارتباطات این حماسه را آفریدند.

وی همچنین یادآور شد: این ظلم است که می‌گویید شبکه ملی اطلاعات اجرا نشده است؛ پروژه شبکه ملی اطلاعات اجرا شده است البته ما در بخش محتوایی کمبود داریم اما شبکه اجرا شده است که اینها مدیون عزم ملت در سال 92 و رای‌شان به دولت تدبیر و امید است.

جهرمی خاطرنشان کرد: به لحاظ اقتصادی حجم‌ ICT  کشور از 21 هزار میلیارد تومان به 36 هزار میلیارد تومان رسید که 15 هزار میلیارد تومان حجم بازار ICT در این بازار اضافه شده است. به لحاظ شاخص‌هایی که پهنای باند به ازای هر شهروند دارد از یک کیلوبیت بر ثانیه به 35 کیلوبیت بر ثانیه رسیدیم آنهای که می‌گویند ما نسبت به محتوای بومی و تولید بومی بی‌تفاوتیم روزی که آغاز کردیم مجموع پنهای باند ما 10 درصد ظرفیت بود که امروز این مقدار به 40 درصد افزایش یافته است که البته این ناکافی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که پس از 4 سال فعالیت و توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات در حوادث مهم ما یک ثانیه قطعی نداریم ما پارادایم و فرهنگ حاکم لذا جامعه را تغییر دادیم. روزی ارتباط تهدید امنیتی بود امروز برقراری ارتباطات تهدید امنیتی بود.

«البته دکترین ما در عرصه فضای مجازی یک دکترین بیشتر نیست. دکترین ما دکترین مقام معظم رهبری است که فرمودند فضای مجازی هم فرصت است هم تهدید و تهدید آن به قدری قوی است که می‌تواند فضای مجازی را به قتلگاه جوانان تبدیل کند و فرصت آن هم به قدری موثر است که می‌تواند یک کلام حرف ما را به گوش دنیا برساند.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: نگاه ما به شبکه‌های اجتماعی و مجازی نگاه فرصت محور است. مقام معظم رهبری می‌فرمایند کسی موافق بستن شبکه مجازی نیست چرا که این کار عاقلانه نیست. البته تهدیدات آن هم بزرگ است. اگر کسی می‌گوید در ما در مقابل تهدیدات ضعیف عمل کردیم درست اما هجوم تهدیدات به قدری زیاد است که ضعف ما مکمن است مشهود باشد و همدلی در این بین ضعف ما را خواهد پوشاند.

وی تصریح کرد: با متهم کردن یکدیگر آیا می‌توانیم در برابر دشمن و این تهدیدات بایستیم؛ 4 سال وزارت ارتباطات تنها در این عرصه ایستاد، چوب خورد و کار کرد یک محتوای مستحکم و مبتذل برای ما زیاد است اما برای اینکه این فضا را کنترل کنیم اولین عملکرد بستن است ما به این دکترین اعتقاد داریم بی‌غیرت نیستیم اما هم پیگیر حقوق مردمیم و هم مطالبات مردم و مردم از ما می‌خواهند که فضای مجازی را پاک و سالم نگه داریم.

جهرمی تاکید کرد: اگر شبکه‌های مجازی را ببندیم و مردم را در برابر خود قرار دهیم امنیت ایجاد کرده‌ایم یا اینکه مردم را با خود همراه کنیم

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه