English

بطحائی در دفاع از برنامه‌های خود مطرح کرد

بازطراحی فعالیت‌های تربیتی و تأکید بر تربیت اسلامی دانش‌آموزان در برنامه‌های پیش‌روی وزارت آموزش و پرورش

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بازطراحی فعالیت‌های تربیتی و فوق برنامه بر اساس الگوی تربیت متوازن و تأکید بر تربیت اسلامی دانش‌آموزان و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را از برنامه‌های پیش‌روی وزرات‌خانه متبوع خود خواند.

بازطراحی فعالیت‌های تربیتی و تأکید بر تربیت اسلامی دانش‌آموزان در برنامه‌های پیش‌روی وزارت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، سیدمحمد بطحائی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عصر امروز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی که به منظور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: بنده در برنامه خود ارتقای نقش مدرسه در جامعه را به عنوان بستر رویش و خاستگاه ایجاد تحول در نظر گرفتم.

وی افزود: در این مسیر پشتوانه مهمی چون حمایت و تأکیدات رهبر معظم انقلاب، پشتیبانی بی‌دریغ ریاست جمهوری و اعضای هیأت دولت، توجهات مستمر نمایندگان و به ویژه برنامه ششم توسعه ظرفیت سرشاری را برای تحقق این برنامه‌ها حاصل خواهد کرد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: در برنامه پیش رو 11 هدف محوری را مبنای اصلی برنامه آموزش و پرورش در دولت دوازدهم قرار داده‌ام که به تدریج برخی از اهداف و برنامه‌های آن را مرور می‌کنم.

بطحائی مهمترین برنامه پیش‌روی خود را حاکم ساختن گفتمان سند تحول بنیادین و فراهم آوردن استلزامات اجرایی برای آن خواند و یادآور شد: در ذیل این هدف برنامه‌های مختلفی پیشنهاد شده اما مهمترین آن تشکیل شورای ملی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تهیه و تدوین کلیه زیرنظام‌های سند تحول، پایش و ارزیابی مستمر اجرایی گام‌های سند تحول است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: توجه به منابع انسانی در دو بخش توانمندسازی و ارتقای معیشت، توسعه فعالیت‌های فرهنگی، پرورشی و تربیت بدنی نیز از مهمترین موارد برنامه‌های پیش‌روی بنده است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بازطراحی فعالیت‌های تربیتی و فوق برنامه بر اساس الگوی تربیت متوازن و تأکید بر تربیت اسلامی دانش‌آموزان، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، طراحی نظام مدیریت استعدادهای ورزشی برای تقویت ورزش باشگاهی و ملی کشور، استقرار نظام فراگیر مشاوره و راهنمایی در سطوح مختلف تحصیلی را از برنامه‌های اصلی و محوری پیش‌روی وزارت آموزش و پرورش دولت دوازدهم برشمرد.

بطحایی تصریح کرد:‌ مهم‌ترین هدف‌هایی که در برنامه پیشنهادی مورد تأکید قرار گرفته توسعه عدالت اجتماعی و تربیتی است؛ طراحی و استقرار نظام سنجش و تضمین کیفیت، تدوین استاندارد کیفی مدارس، طراحی برنامه حمایتی برای توانمندسازی معلمان مناطق محروم، مناطق مرزی و عشایری، انسداد مبادی بی‌سوادی از طریق کاهش نرخ بازماندگی از تحصیل در میان کودکان و نوجوانان و بالاخره توسعه برنامه‌های سوادآموزی بزرگسالان و رفع موانع موجود در دستور کار در ذیل این هدف قرار داشته است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش همچنین گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش که هم در رویکردهایی که در آغاز صحبتم ارائه کردم و هم در سیاست‌های دولت دوازدهم مورد تأکید قرار گرفته و از سوی نمایندگان به عنوان نیاز منطقه‌ای و محلی به آموزش و پرورش منتقل می‌شود از دیگر هدف‌هایی است  که در برنامه پیشنهادی تقدیم شده است.

وی تأکید کرد‌: موضوع اقتصاد آموزش و پرورش که تحت عنوان افزایش بهره‌وری و تقویت اقتصاد آموزش و پرورش در برنامه تقدیمی به آن اشاره کرده‌ام. در ذیل این هدف راهکارها و برنامه‌هایی که در سخنان آقای بیگلری از بنده خواست که برنامه‌هایم را ارائه کنم برخی از آنها در ذیل اقتصاد آموزش و پرورش مورد اشاره قرار گرفته است.

بطحایی تصریح کرد: بهبود کیفیت فضای تجهیزات و توسعه و تقویت دانش‌آموزان دارای استعدادها و نیازهای ویژه، بحث مشارکت‌های عمومی و بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی از هدف‌هایی است که در برنامه تقدیمی به تفصیل راجع‌به آن صحبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: از نمایندگانی که در موافقت با بنده یا مخالفت با برنامه‌هایم صحبت کردند تشکر می‌کنم. در بیاناتی که نمایندگان مخالف داشتند مسائل و مشکلاتی از آموزش و پرورش را برشمردند که برای برخی از آن مسائل و مشکلات در چارچوب سند تحول بنیادین برنامه‌هایی پیش‌بینی شده بود و برای برخی دیگر که شاید از حیث سنخیت با برنامه‌های تقدیمی تفاوت‌هایی را داشت حتماً باید برنامه‌های اجرایی را وزارت آموزش و پرورش دولت دوازدهم پیش‌بینی و به اجرا درآورد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: بنده به عنوان کسی که قریب به 35 سال در حوزه آموزش و پرورش کار کرده‌ام یقیناً باور و اعتقاد دارم آموزش و پرورش بر روی خط اعتدال باید از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کند، پرهیز از سیاست‌زدگی، سهم‌خواهی و مقوله‌های اینچینی که هر از گاهی آموزش و پرورش را گرفتار حاشیه می‌کند و از مأموریت اصلی باز می‌دارد باید کنار برود؛ تمرکز بر مأموریت محض آموزش و پرورش که رسالت اصلی آموزش و پرورش مورد توجه وزیر آموزش و پرورش و همه مدیران در آموزش و پرورش باید در اولویت قرار گیرد.

بطحایی افزود: هر آنچه موجب ایجاد حاشیه برای آموزش و پرورش شود قطعاً به ضد آموزش و پرورش تبدیل خواهد شد. تعامل، هماهنگی،‌ همراهی با نمایندگان محترم شرایط را برای پیشبرد مناسب‌تر فعالیت‌ها و برنامه‌ها در آموزش و پرورش فراهم خواهد ساخت و ایمان دارم بدون همراهی و همکاری و تعامل با نمایندگان امکان تحقق اهداف آموزشی و پرورشی فراهم نخواهد شد. وزیر آموزش و پرورش نماینده یک میلیون و 700 هزار معلم شاغل و بازنشسته در دولت دوازدهم خواهد بود.

وی ادامه داد: با صراحت و افتخار اعلام می‌‌کنم یک فرهنگی هستم که از 19 سالگی تاکنون در تمامی رده‌های آموزشی، تربیتی و اداری در سطوح صف و ستاد خدمت کرده‌‌ام. از تمامی مشکلات و چالش‌های پیش‌روی آموزش و پرورش اطلاع دارم و با تجربه‌ای که در سازمان برنامه و بودجه به دست آورده‌ام و راهنمایی و مساعدت همکاران در آن سازمان تمام تلاش خود را برای ارتقای منزلت و جایگاه معلمان که به عنوان اصلی‌ترین عامل در تحول نظام آموزش و پرورش هستند به کار خواهم گرفت.

وی افزود: من قبل از پذیرش کاندیداتوری برای وزارت آموزش و پرورش چون معاون دکتر نوبخت بودم از شخص وی قول تمام و کمال گرفتم و وی چون خودشان آموزش و پرورشی هستند قول مساعد داد که همکاری تمام با آموزش و پرورش برای اجرای این برنامه‌ها داشته باشد و این جمله را به نقل از آقای نوبخت یادداشت کردم که در صحن علنی عرض کنم که به لطف خدای متعال این دوره از حیث اعتبارات و برنامه‌ها بهترین دوره آموزش و پرورش خواهد بود.

بطحایی تأکید کرد: امیدوارم شایستگی بنده برای قبول مسئولیت آموزش و پرورش مورد تأیید شما نمایندگان قرار گیرد و با رأی بالا شایستگی برای موقعیت و مقبولیت وزارت آموزش و پرورش را در دولت و همه دستگاه‌های کشور مورد حمایت قرار دهیم اما آنچه شما تشخیص دهید حتماً‌ مناسب‌ترین و بهترین تشخیص است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه