English

لاهوتی در موافقت با اصول کلی کابینه پیشنهادی

رتبه جهانی ایران در حوزه بهداشت نوزدهم است

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: علی‌رغم تلاش آقای قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، در حوزه بهداشت رتبه ما در منطقه از 26 کشور یازدهمین رتبه است و در جهان از بین 210 کشور رتبه 19 را داریم.

رتبه جهانی ایران در حوزه بهداشت نوزدهم است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، مهرداد لاهوتی ظهر امروز در نوبت عصر صحن علنی مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به عنوان موافق با اصول کلی و خط مشی کابینه طی سخنانی اظهار داشت: دولت خط مشی کلی خود را ارائه داد.

وی افزود: ما در وضعیت آموزش رتبه 16 از 20 کشور هستیم و این نکته‌ای است که باید به آن دقت داشته باشیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: علی‌رغم تلاش آقای قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، در حوزه بهداشت رتبه ما در منطقه از 26 کشور یازدهمین رتبه است و در جهان از بین 210 کشور رتبه 19 را داریم.

لاهوتی اضافه کرد: در بحث جمعیت شهری رتبه ما در منطقه از 26 کشور رتبه دوم در جهان نیز از 207 کشور دنیا رتبه 12 را کسب کردیم که این آمار بسیار خطرناک است، جمعیت شهری ما در حال افزایش است، جمعیت روستایی ما نیز همچنان در حال کاهش است.

وی افزود: امروز براساس آخرین آمار سرشماری جمعیت روستایی ما به 25 درصد رسیده است و این بسیار خطرناک است یعنی اگر جمعیت روستایی ما کاهش پیدا کند تولید کشاورزی و دیگر آسیب‌ها قطعاً افزایش خواهد کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: در بحث مصرف انرژی دارای رتبه 14 از 20 کشور منطقه هستیم. هر چند در این دولت زحمت کشیده شد اما نیاز به تلاش بیشتری است. در بحث مبارزه با فساد نیز باید توجه زیادی شود. چرا که این معضل بسیار مهمی است در بحث خط مشی و برنامه‌های روحانی هم به آن اشاره شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

«در این 4 سال با همت دولت برخی آمارها کاهش پیدا کرده است. رتبه مقررات دست و پا گیر که آسیب شدید تولیدکنندگان داخل کشور است در منطقه از 20 کشور هفدهمین رتبه را کسب کردیم.»

لاهوتی همچنین خاطرنشان کرد: ما باید نگاهمان را نسبت به واردات کشور کاهش دهیم ما راهی جز این نداریم. خلاصه تعریف اقتصاد مقاومتی این است که نگاه به واردات در کشور باید کاهش یابد و نگاه به صادرات بیشتر شود در 4 ماهه نخست سال جاری آمار نشان می‌دهد که حدود 15 درصد بالاتر نشان می‌دهد و 10 درصد کاهش صادرات داشته‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه